حلب سوریه در آستانه جنگی سرنوشت ساز

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 14679

رسانه جنگ سوریه اعلام کرد که جیش الفتح بعد از شکست در گشودن گذرگاهی به سمت محله‌های شرقی حلب عملیات جدیدی را تحت عنوان ” آزادی حلب” آغاز کرد.

سایت شبکه المیادین در گزارشی نوشت، گروه جیش الفتح در بیانیه‌ای از آغاز فاز جدید عملیات نظامی خود برای کنترل بر کل شهر حلب خبر داد.

ائتلاف جیش الفتح در پی شکستن محاصره محله‌های شرقی حلب از آغاز عملیات “آزادسازی” کامل شهر حلب  خبر داد.

این گروه عصر یکشنبه ضمن اعلام این خبر افزود: ما در جیش الفتح یک هفته بعد از درگیری‌های مداوم مرحله جدیدی را برای آزادی کامل حلب اعلام می‌کنیم.

این ائتلاف شامل جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) و دیگر گروه‌های تروریستی است.

در این بیانیه آمده است: ما به دو برابر شدن نیروهای‌مان برای عملیات آتی بشارت می‌دهیم و به یاری خدا تا برافراشته شدن پرچم پیروزی در قلعه حلب یک جا نمی‌نشینیم.

در این راستا گروه‌های تروریستی حضور خود در حلب را از طریق جذب شورشیان از شهرهای مجاور برای شرکت در عملیات آزادسازی کامل شهر که امروز دوشنبه آغاز شد، تقویت کردند.

در مقابل نیز ارتش سوریه تجهیزات نظامی خود را به حلب فرستاده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای دولتی و گروه‌های شورشی استحکامات نظامی را که شامل صدها نیرو و تجهیزات است به شهر حلب و حومه آن منتقل کرده‌اند و آماده عملیاتی سرنوشت ساز هستند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که دو طرف نیروهای خود را برای عملیات بزرگ در حلب جمع کرده‌اند و حدود۲۰۰۰ نیروی طرفدار دولت سوریه از جاده کاستیلو در شمال حلب روز گذشته وارد حلب شدند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که ارتش سوریه با توپخانه و موشک تجمع تروریستان را در المنصوره، الراشدین و خان العسل در حلب هدف گرفت.

این خبرنگار افزود: جنگنده‌های سوری ده‌ها حمله به مقرهای شورشیان را در ضهره عبد ربه در حلب داشتند.

درگیری‌ها از ۳۱ ژوئیه در جنوب غرب حلب بسیار شدید است و شدیدترین حملات در منطقه دانشکده‌های نظامی در روز جمعه و شنبه بود و نیروهای تروریستی توانستند منطقه الراموسه را تحت کنترل بگیرند و محاصره محله‌های شرقی را بشکنند.

این در حالی است که نظام سوریه معاون فرمانده نیروهای گارد ریاست جمهوری را به عنوان رئیس کمیته امنیتی در شهر حلب تعیین کرد تا فرماندهی عملیات نظامی در این شهر و حومه آن را برعهده بگیرد.

منابع نظامی سوری که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری آلمان گفتند:‌ نظام سوریه روز یکشنبه سرلشکر زید صالح، معاون فرمانده گارد ریاست جمهوری را به عنوان رئیس کمیته امنیتی و نظامی شهر حلب تعیین کرد و سرلشکر ادیب محمد را از تمامی مسئولیت‌های نظامی‌اش در حلب برکنار کرد.

این منابع اخبار منتشر شده مبنی بر ترور سرهنگ ریاض عباس در درگیری‌های حلب را تکذیب کردند.

این در حالی است که کریستین هورل کارشناس امور سوریه در صلیب سرخ آلمان خواستار توقف درگیری‌ها در حلب شد تا کمک‌های انسانی وارد این شهر شود.

وی گفت:‌ منطقه غرب حلب در حال حاضر برای ورود کمک‌های صلیب سرخ آماده است اما صلیب سرخ نمی‌تواند کمکی را به منطقه شرقی حلب بفرستد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟