حضرت علی نماینده مردم ننگرهار در مجلس: انتحار کنندگان با وساطت مسلمیار آزاد شدند

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 26542

حاجی حضرت علی یک نماینده ولایت ننگرهار در مجلس نمایند‌گان، می‌گوید چند فرد مشکوک که قصد انجام حمله تروریستی بر شورای ملی داشتند با نام او وارد این شورا شده بودند، به وساطت فضل‌هادی مسلمیار رییس مجلس سنا از زندان امنیت ملی آزاد شده‌اند. او به زمان دقیق این اتفاق اشاره‌ای نکرد.

این عضو مجلس نمایند‌گان گفت که او در دوبی به سر می‌برد که به چند فرد مشکوک با استفاده از نام وابستگان وی به منظور انجام حملات تروریستی وارد شورای ملی شده‌اند، اما این افراد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در نتیجه تلاش رییس مجلس سنا آزاد شده‌اند.

حاجی حضرت‌علی در جلسه عمومی روز دوشنبه، در مجلس نمایند‌گان گفت: «من در دوبی بودم که سکرترم زنگ زد و بسیار وارخطا بود، گفت که پنج نفر به پارلمان رفته و گفته‌اند که آن‌ها پسران کاکای حاجی حضرت علی هستند. من به پسر کاکای خود زنگ زدم و گفتم که کجا هستی، گفت که در جلال‌آباد است، برایش گفتم که به زود‌ترین فرصت به ارگان‌های امنیتی تماس بگیرند که این افراد (کسانی که در پارلمان رفته بودند) را آزاد نکنند و به نهادهای امنیتی بسپارند.»

حاجی حضرت علی افزود که او معاون اول مجلس سنا را نیز از این مسأله با خبر ساخته و از او خواسته بود تا افراد مشکوکی که با استفاده از نام وابستگان وی وارد شورای ملی شده‌اند را آزاد نکنند. این عضو مجلس گفت افرادی که می‌خواستند با استفاده از نام بستگان وی دست به حمله تروریستی در مجلس بزنند، پنج نفر بوده و از دو تلاشی شورای ملی با موترشان گذشته‌اند، اما در تلاشی سوم از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. وی افزود که این افراد پس از پنج روز آزاد شده‌اند. حاجی حضرت علی گفت: «پنج روز از این مسأله گذشته بود که سکرترم باز هم زنگ زد و گفت که این افراد آزاد شده‌اند. گفتم که چه طور آزاد شده گفت که واسطه‌شان رییس مجلس سنا بوده است.»

حاجی حضرت علی گفت که او در باره‌ی آزادی این افراد مشکوک با رییس مجلس سنا هم در تماس شده، اما فضل‌هادی مسلمیار برایش گفته که این افراد تا زمان بازگشتش آزاد نخواهند شد. این عضو مجلس جزییات بیشتری در این باره ارایه نکرد، اما خواستار تحقیق جدی در این زمینه شد.

پیش از این میردادخان نجرابی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایند‌گان نیز گفته بود که رییس مجلس سنا با انتحارکننده‌گان همکاری دارد.

اواخر ماه جوزا، ‌ نیلوفر ابراهیمی نماینده ولایت بدخشان در مجلس، گفته بود بر اساس اطلاعاتی که به هیأت اداری مجلس ارایه شده، دو تن از اعضای شورای ملی، تلاش دارند تا چند انتحارکننده را به منظور انجام حملات تروریستی وارد شورای ملی سازند. خانم ابراهیمی افزود که بر اساس این اطلاعات، یک عضو مجلس نماینده‌گان و یک عضو مجلس سنا در این اقدام دست دارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟