حسرت ایرانی ها از انترنت افغانستان!

  • انتشار: ۹ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 1414

به گزارش خبرگزاری اطلس، رسانه های ایرانی با انتشار گزارشی از کیفیت و قیمت انترنت پرسرعت در افغانستان از ارائه خدمات با کیفیت و ارزان توسط اپراتورهای تلفن در کشورمان، ابراز شگفتی  نمودند.

افغانی

خبرگزاری فارس در مطلبی مفصلا به مقایسه قیمت انوع انترنت پرسرعت در افغانستان و ایران پرداخته پس از ارئه جدول قیمتهای سیمکارتهای مختلف چنین نتیجه گیری نموده است:

«با نگاهی به جداول فوق متوجه می‌شویم که نرخ اینترنت همراه در افغانستان به طور کلی ارزان‌تر از آن چیزی است که در ایران می‌بینیم. البته اخیرا وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که قیمت اینترنت همراه کاهش یافته و تا اول دی‌ماه، اپراتورها نیز تعرفه‌های بسته‌های اینترنت موبایل خود را تغییر خواهند داد»

نکته جالب در انتشار این گزارش، واکنش کاربران ایرانی در مواجه با این خبر است. غالب جامعه ایران متاسفانه علیرغم همسایگی و سالها اشتراکات فرهنگی، هنوز شناخت درستی از افغانستان و قابلیت های کشورمان ندارند لذا در مواجه با اینگونه خبرها دچار تعجب و ذوق زدگی عجیبی میشوند.

در یکی از سایتهای منتشر کننده این گزارش، کاربران نظرات و کامنتهای جالبی در این خصوص نوشته اند:

«آقا یه چیزی می گم صداشو در نیارین، گور بابای اینترنت ، هر واحد پول افغانستان 55 برابر واحد پول ما ارزش داره ؟؟؟ (1افغانی برابر 55 تومن ماست ) خدات صلوات بریم مهاجرت کنیم افغانستان »

«من موندم افغانی ها چجوری تو ایران دوام میارن به خدا من دیگه باید برم افغانستان اونجا خیلی وضعیت بهتره خودمم امنیتمو کامل میکنم»

« باید بریم افغانستان کارگر ایرانی بشیم … و افغانی ها ازمون فرار می کنند میگن ایـــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـش بــــــــــــعـ ـــــــــلـــــ ــــه … هرچی عوض داره گله نداره … ایران باید فرهنگ سازی میشد که مردم به افغانی ها احترام میذاشتند »

گفتنی است انترنت پرسرعت نسل سه و چهار (3G و 4G) بتازگی در ایران راه افتاده که قیمت های بسیار بالایی نیز دارد.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. رضا
    (۳ عقرب ۱۴۰۰)

    رسانه های مطیع دولت اشرف غنی بیست سال دروغ های اینچنینی را به خورد مردم افغانستان دادن. جهت اطلاع شما اکثر مردم ایران فکر میکنند افغانستان اصلا اینترنت ندارد. نه تنها اینترنت ندارد از آب و برق و گاز و جاده های شهری و امنیت و مراکز علمی و مراکز فروش و تمدن و .. هم محروم است.

نظر شما چیست؟