حزب حاکم میانمار آزادی سوچی را خواستار شد

  • انتشار: ۱۴ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 105961

به نقل از شبکه الجزیره، کمیته اجرایی حزب حاکم میانمار از ارتش این کشور خواست تا رهبر این حزب را آزاد کند.

کمیته اجرایی حزب حاکم «اتحادیه ملی برای دموکراسی» در میانمار روز سه شنبه در واکنش به ادامه بازداشت آنگ سان سوچی، از ارتش میانمار خواست تا برای آزادی وی هر چه زودتر اقدام کند. این در حالیست که ارتش میانمار با استقرار خودرو‌ها و نیرو‌های نظامی در پایتخت و نیز برقراری حالت فوق العاده در این کشور سعی دارد اوضاع متشنج در میانمار را در کنترل خود حفظ کند.

«آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم و مشاور دولت به همراه «وین مینت»، رئیس جمهوری و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشور واقع در جنوب شرق آسیا، در یک یورش در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه به وقت محلی بازداشت شدند.

پارلمان جدید میانمار بنا بود روز گذشته برای نخستین بار از زمان برگزاری انتخابات سراسری در ماه نوامبر سال گذشته میلادی تشکیل جلسه دهد، انتخاباتی که با پیروزی چشمگیر حزب سوچی در برابر یک حزب طرفدار ارتش و طرح ادعای تقلب در آرا از سوی ارتش همراه بود. با این حال، کمیسیون انتخابات این کشور ادعای تقلب را رد کرده و خاطر نشان ساخت که هیچ گونه اشتباه بزرگی روی نداده که بر اعتبار آرای انتخابات تاثیر بگذارد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، پس از تشدید تنش‌ها میان دولت و ارتش پر نفوذ میانمار طی روز‌های اخیر، ارتش که طبق قانون اساسی این کشور، یک چهارم کرسی‌های پارلمان و کنترل سه وزارتخانه اصلی در دولت سوچی را در اختیار دارد، بامداد دوشنبه دست به کودتای نظامی علیه حزب حاکم زد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟