حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون‌های ۱۲؛ اقدامی برای حفظ محیط زیست یا سود بیشتر!

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 97840

به گزارش خبرگزاری اطلس در هفته گذشته اپل از آیفون‌های ۱۲ رونمایی کرد. همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد همانند اپل واچ سری ۶، اپل در این رویداد آنلاین هم اعلام کرد که به دلیل حفظ محیط زیست تصمیم گرفته است تا آیفون‌های جدید را بدون آداپتور شارژر و ایرپادز در جعبه‌ی آن‌ها به فروش برساند. 

به نظر می‌رسد که این تصمیم اپل مبنی بر انجام این کار با توجه به کاهش هزینه‌های تولید، بیشتر به نفع اپل خواهد بود تا محیط زیست. اپل با انجام این کار در هزینه‌های خودش صرفه‌جویی کرده است اما کاربرانی که با توجه به نبود آداپتور شارژر و ایرپادز در جعبه‌ی آیفون‌ جدیدشان، به صورت جداگانه اقدام به خرید ایرپادز و آداپتور شارژر می‌کنند جنبه‌ی حفظ محیط زیستی این اقدام اپل را کم‌ رنگ‌تر می‌کنند.

اپل در رویداد آنلاین Hi, Speed اعلام کرد که آیفون‌های ۱۲ را تنها با کابل USB-C عرضه خواهد کرد. همان‌گونه که در خبر‌ها خوانده‌اید این شرکت حتی قصد دارد که آیفون ۱۱، آیفون XR و آیفون SE 2020 را هم بدون آداپتور شارژر و ایرپادز عرضه کند. اپل در رابطه با این اقدام می‌گوید که حذف آداپتور شارژر و ایرپادز از جعبه‌ی آیفون با توجه کاهش استخراج مواد مختلف از معادن، کاهش بسته‌بندی، کاهش گرمایش زمین و در نهایت کاهش کربن دی اکسید تولیدی در هنگام ساخت محصولات، برای حفظ محیط زیست خوب است.

این اقدام اپل با توجه به کاهش زباله‌های مربوط به لوازم الکترونیکی در آینده، تقدیر گروه‌های فعال در زمینه‌ی حفظ محیط زیست را به همراه داشت. با توجه به تولید محصول‌های مختلف توسط اپل این شرکت نقش بسیار زیادی را در تولید زباله‌های الکترونیکی دارد.

این اقدام اپل در رویداد آنلاین هفته گذشته باعث شد که اپل بیشتر از گذشته به شرکتی دوست‌دار محیط زیست تبدیل شود. اپل در واقع سیاست‌های خود در قبال حفظ محیط زیست را با توجه به تعهدی که در ماه جولای (تیر ماه) داده است، دنبال می‌کند. این شرکت در ماه جولای متعهد شد که تا سال ۲۰۳۰ با انجام کارهایی تولید گازهای که دارای اثر گلخانه‌ای هستند را متوقف می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟