حال و روز وخیم اسیر فلسطینی پس از ۶ ماه اعتصاب غذا

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132562

دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی اعلام کرد، خلیل عواوده، اسیر فلسطینی در شرایط بسیار خطرناک درمانی قرار گرفته و برای صد و شصت و نهمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد و اتحادیه اروپا نیز تصاویر منتشر شده از این اسیر فلسطینی را “شوکه کننده” توصیف کرد.

به نقل از سایت المیادین، هیئت اسرای فلسطین تصاویر دردناکی را از خلیل عواوده که از حدود شش ماه پیش دست به اعتصاب غذا زده، منتشر کرد.

هیئت اسرا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، همسر و پدر خلیل عواوده تحت عنوان “جنایت غیراخلاقی و غیرانسانی مدیریت زندان‌های رژیم اشغالگر در حق عواوده و پافشاری سرویس اطلاعات اسرائیل به قتل وی” از او عکس گرفتند.

در این بیانیه همچنین آمده است، این تصاویر برای بیدار کردن وجدان جهانیان جهت بازخواست دولت رژیم صهیونیستی کافی است.

احلام حداد، وکیل خلیل عواوده سه روز پیش اعلام کرده بود که این اسیر فلسطینی هرلحظه ممکن است بمیرد.

در ماه مارس، عواوده دست به اعتصاب غذا زد و وکیل وی اعلام کرد که عواوده از آن زمان تنها با آب زنده است.

میانجیگران مصری در دوره اخیر به موجب توافق آتش بس برای پایان دادن به حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه، خواستار آزادی عواوده شدند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای تصاویر منتشر شده از خلیل عواوده را “شوکه‌کننده” توصیف و اعلام کرد، عواوده که در اعتراض به بازداشت بدون اتهام خود دست به اعتصاب غذا زده، با خطر مرگ قریب الوقوع رو به رو است و در صورتی که تفهیم اتهام نشود، باید فورا آزاد شود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، اتحادیه اروپا از انتشار این تصاویر “شوکه” شده است

طبق آمارهای رسمی فلسطینی، حدود ۴۵۰۰ فلسطینی از جمله ۳۱ زن و ۱۷۵ کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

خلیل عواوده، اسیر فلسطینی ۴۰ ساله از اهالی الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده و اکنون با گذشت ۱۶۹ روز وضعیت جسمانی وخیمی دارد.

وکیل عواوده پیشتر اعلام کرده بود که او تا زمانی که بازداشت اداری‌اش لغو نشده و آزاد نشود، دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟