جنگ سیاسی-رسانه ای شبکه الجزیره، عربستان و کشورهای خلیج

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 26736

نقش شبکه ی الجزیره و تاثیر عمیقش بر مخاطبان عرب زبان و دیگر مخاطبان بر همگان روشن است. این شبکه توجه مخاطبان زیادی را چه از طرف موافق و چه از جبهه های مخالف خود جلب نموده و بسیاری از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، منتقدان و فعالان رسانه ای مشهور و حرفه ای تحت اشراف این شبکه فعالیت می نمایند.

شبکه ی الجزیره در کنار دیگر شبکه های خبری نقش بسزایی در افزایش نابسامانی کشورهای عربی و اسقاط رژیم های حاکم طی روند بهار عربی داشت. این شبکه همچنین با پشتیبانی حاکمان خلیج فارس و تحت اشراف آنان با بلعیدن پول های نفتی سعودی و قطری در تحریک جنگ های طائفی و بسیاری از بحران ها در کشورهای حاشیه ی خلیج فارس دست داشت.

امروز وقت آن رسیده که این کشورها طعم زهر خود را بچشند و مزه ی حیله های خود را امتحان کنند. و از آنجا که عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس جنگی رسانه ای، اقتصادی و سیاسی علیه قطر برپا کردند، نقطه ی آغاز و پایان خبرهای الجزیره رسوا کردن سعودی ها در تجاوز به یمن و قتل عام مردم بی دفاع یمنی و جنایات آنها در عراق و سوریه و دخالت در لبنان است. ولی لقمه ی چرب رسانه های قطری و خبری که کمر سعودی ها را خواهد شکست پرده برداشتن از جنایات ال سعود در حق شهروندانش و زیر پا گذاشتن حقوق بشر و تمام ارزش ها و اصول انسانی در القطیف، العوامیه، المسوره و اقصی نقاط کشور می باشد.

شبکه ی الجزیره پروژه ی رسوا کردن ال سعود و پرده برداشتن از این جنایات را آغاز نموده است. این مسئله نگرانی حاکمان عربستان را به شدت بر انگیخته و به همین دلیل با تحریف و فیلتر کردن این شبکه که عمق تاثیر و وسعت مخاطبانش بر کسی پوشیده نیست، سعی می کنند از تیزی شمشیرش بکاهند. البته با وجود تمام تلاش ها شبکه ی الجزیره بیشترین ضرر و تاثیر را در نابودی ال سعود خواهد داشت.

البته شبکه ی الجزیره از ابتدا برخلاف دیگر شبکه های مشابه خبری تحت سیطره ی کامل ال سعود نبود بلکه از نوعی استقلال جزیی برخوردار بود که این مسئله بدلیل خوی دیکتاتوری سعودی ها باعث ایجاد تنش و مزاحمت برای الجزیره می گردید. درنتیجه دشمنی الجزیره با سعودی ها ریشه در این زورگویی ها دارد.

امروز خطری که از رگ گردن به ال سعود نزدیک تر است آنان را به تکاپو انداخته تا با کمک دستگاه گسترده ی رسانه ای خود از میزان ضرر بکاهند ولی باوجود تمام شبکه ها و موسسه های رسانه ای مزدور چه در جامعه عربی و چه در دیگر جوامع نتوانسته با تاثیر شبکه ی الجزیره رقابت کند و درصدد آن برآمده که با تعطیل کردن این شبکه صدایش را در نطفه خفه کند. صدای فریادی که الجزیره شاید برای اولین بار برای گفتن حق و رسوا کردن سیاست های استعماری و نژادپرستانه ی تروریست های وهابی و تفکر جاهلانه آنان سر داده است.

جنگ رسانه ای دستگاه رسانه ای ال سعود و کشورهای حاشیه خلیج فارس با شبکه ی الجزیره بسیاری از زوایای پنهان و اسرار این جنایتکاران حامی تروریسم را فاش خواهد نمود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟