جنگ جهانی نان تقریبا آغاز شده است

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130919

وزیر خارجه ایتالیا هشدار داد که اگر جنگ اوکراین به زودی خاتمه نیابد، قحطی ناشی از آن می‌تواند باعث بی‌ثباتی سیاسی در آفریقا شود؛ وی همچنین خاطرنشان کرد که “تکثیر سازمان‌های تروریستی و کودتا” ممکن است در آینده رخ دهد.

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا طی یک کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد: «جنگ جهانی برای نان تقریبا شروع شده است و ما باید آن را متوقف کنیم.»

دی مایو از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خواست تا “به میز مذاکره بازگردد” و هر چه زودتر به یک توافق صلح از جمله توافقی ویژه درخصوص غلات برسد.

وی افزود: «ما نباید فراموش کنیم که ۳۰ میلیون تن غلات توسط کشتی‌های جنگی روسیه در بنادر اوکراین مسدود شده‌اند. از آنجایی که در حال حاضر جنگ‌های جدیدی از جمله قحطی در آفریقا شروع شده، ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم تا صادرات غلات در بنادر اوکراین آزاد شوند.»

وزیر خارجه ایتالیا پیشتر از پوتین خواسته بود تا اجازه دهد این صادرات از روسیه و بنادر اوکراین که تحت کنترل روسیه هستند، انجام شود. این در حالیست که روز جمعه، رئیس‌جمهوری روسیه اینکه مسکو اجازه صادرات غلات از طریق بنادر اوکراین را نمی‌دهد، رد کرد و گفت بهترین راه‌حل ارسال آنها از طریق بلاروس در صورتی که تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شوند، خواهد بود.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین از ولادیمیر پوتین خواست تا توافقنامه آتش‌بس را امضا کند که به موجب آن به ایتالیا این اجازه را می‌دهد تا غیرنظامیان در شرق اوکراین را خارج کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟