جنگ اوکراین؛ رهبران گروه ۷ به ادامه حمایت از کی‌یف تاکید کردند

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139400

رهبران کشورهای جی ـ ۷ ضمن تاکید به حمایت از اوکراین متعهد شدند که برای شکست روسیه در جنگ با اوکراین قدم‌های جدیدی برداشته خواهد شد.

به نقل از آر تی، رهبران هفت کشور صنعتی جهان که به ریاست دوره‌ای ژاپن در شهر هیروشیمای این‌کشور گردهم آمدند، در پی نشست ویژه با مضمون بررسی وضعیت اوکراین که حملات روسیه به آن ادامه دارد، اطلاعیه‌ای انتشار دادند.

در این اطلاعیه رهبران کشورهای گروه جی ـ۷ ضمن تاکید بر اینکه در حمایت از اوکراین جای تردیدی نخواهد بود متعهد شدند که برای شکست حملات تهاجمی روسیه علیه اوکراین قدم‌های جدیدی برداشته خواهد شد.

رهبران کشورهای جی ـ ۷ در زمینه پایبندی به تعهدات خود در زمینه ادامه کمک‌ها به اوکراین با توجه به نیازهای امنیتی این‌کشور تاکید کردند: محدودیت‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه اعمال خواهد شد.

در اطلاعیه رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان آمده است: به اقدامات خود برای ایجاد محدودیت در کلیه اقلام صادراتی حساس و حیاتی به روسیه از جمله اقلامی که این‌کشور می‌تواند در میدان جنگ از آنها استفاده کند، توسعه خواهیم بخشید.

رهبران کشورهای گروه جی ـ هفت همچنین از کشورهای ثالث خواستار متوقف کردن فوری حمایت مالی از تجاوزگری روسیه شده و هشدار دادند که در غیر این‌صورت با پیامدهای سنگینی مواجه خواهند شد.

سران هفت کشور صنعتی بزرگ جهان در خصوص بازسازی و عمران اوکراین اعلام کردند: روسیه باید خساراتی را که موجب ببار آمدن در اوکراین شده، بپردازد. نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد از سوی روسیه و تأثیرات این جنگ بر سایر نقاط جهان را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

در اطلاعیه کشورهای گروه جی ـ ۷ همچنین به لزوم تحقیق پیرامون جرایم جنگی در اوکراین و حساب‌جویی از مجرمین و عاملین این جرایم تاکید گردید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟