جنگِ پیغمبر مدارِ صلح شد!

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 114460
افغانستان

جلالت‌مآب داکتر اشرف‌غنی رئیس جمهور افغانستان!
صلحِ عادلانه و پایدار، برایندِ جنگِ شرافتمدانه و پرافتخار است. هیچ صلحِ ماندگار بدون پیکار و ایثار و پیروزی نسبی در میدان جنگ به دست نخواهند آمد. مقاومت و پایمردی در میادین رزم و پیکار، تفاهم و صلح و آشتی را در پشتِ میز مذاکرات رقم خواهد زد.
بیایید از سیره و روش پیامبر اسلام در جنگ و صلح پیروی کنید. آن گل سر سبد هستی پس از آنکه مشرکانِ مهاجم و جرّارِ عرب را در سه جنگ دفاعی بدر و احد و خندق، وادار به شکست و فرار از اطراف مدینه نمود و شوکت و هیبت و مقاومتِ مسلمانان را به آنان نشان داد؛ آنگاه از موضع قدرت، پیمان صلحِ ده‌ساله‌ای «حُدیبیه» را با مشرکین عرب امضا نمود و در پرتو همین پیمان صلح، پیامِ آسمانی اسلام را به گوش اعراب و جهانیان رساند.

با اشاره به همین تدبیر و درایت پیامبر، حضرت مولانا گفت: جنگِ پیغمبر مدار صلح شد! به راستی اگر پایمردی مجاهدمردانِ مسلمان در آن سه جنگ دفاعی نبود، اشرافِ مغرور قریش و سرانِ جبهه‌ی شرک و طاغوت هرگز تن به صلحِ پایدار با جمعیت نوظهور مسلمانان نمی‌دادند.

جناب شما و رئیس جمهور پیشین (حامد کرزی) بیست سال است که دَم از مذاکره و مفاهمه و آشتی و صلح می‌زنید و این جماعتِ بدتر از مشرکان عرب را «برادران ناراضی» می‌خوانید؛ اما چنانکه خود می‌دانید و می‌بینید تقریباً هر روز بر جسارت و درّنده‌خویی و تمامت‌خواهی این گروه سفّاک و قصاب افزوده می‌گردد و روحیه‌ی مردم و قوای امنیتی و مدافعان جمهوریت، ضعیف‌تر می‌شود.
اکنون زمان آن رسیده است که به تأسی از سیره و اندیشۀ پیامبر تان، به جای شعار صلح‌خواهی و آشتی‌جویی از موضعِ ضعف و انفعال، حداقل یکبار دَم از پیکار و مقاومت و پایمردی بزنید و رسماً اعلام کنید که ما با ملیشه‌های ارتش پاکستان و مزدوران اجنبی و قاتلانِ مردم خود مذاکره نمی‌کنیم!

سپس خود لباس رزم بپوشید و به سنگرهای قوای امنیتی و دفاعی بروید! نیروهای مسلح و مردم و جوانان را به مبارزه و پیکار با ترور و تکفیر تشویق کنید. از اقوام و قبایل کشور بخواهید که در مناطق محل سکونت خود اسلحه بردارند و به کمک نیروهای امنیتی کشور بشتابند. مطمئن باشید دشمنان مردم افغانستان و ملیشه‌های پاکستان اگر عزم و ارادۀ آهنینِ دولت و ملت افغانستان را در دفاع از عزت و وطن و ناموس و شرف خود بببنند؛ با التماس و تمنّا به میز مذاکرات باز خواهند گشت و مانند مشرکان مغرور قریش، پیمانِ صلح عادلانه و دوامدار با شما امضا خواهند کرد.

مسیح ارزگانی.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟