جنگنده نیروی هوایی تایوان سقوط کرد

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128686

طبق اعلام نیروی هوایی، این هواپیمای ساخت فرانسه ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) طی یک ماموریت آموزشی از پایگاه هوایی چیهنگ در تایتونگ برخاست و پس از مدت کوتاهی گزارش داد که به علت مشکل مکانیکی مجبور به بازگشت به پایگاه شده که سقوط کرد. با این حال، خلبان این میراژ ۲۰۰۰ تایوانی از مرگ نجات یافت. این دومین سقوط هواپیمای جنگی تایوان در سه ماه گذشته است.

نیروی هوایی تایوان یک تیم تحقیقاتی تشکیل و به تایتونگ فرستاده است. تایپه اولین جت‌های میراژ خود را در سال ۱۹۹۷ دریافت کرد و از آن زمان تاکنون چندین بار این جنگنده‌ها را ارتقا داده است.

در ماه ژانویه، نیروی هوایی این کشور آموزش رزمی ناوگان F-۱۶ خود را پس از سقوط یک مدل جدید از جت‌های جنگنده در دریا که منجر به کشته شدن خلبان شد، به حالت تعلیق درآورد.

سال گذشته نیز دو جنگنده F-۵E که برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ وارد ناوگان هوایی تایوان شدند، پس از برخورد با یکدیگر در طول یک مأموریت آموزشی، به دریا سقوط کردند.

در اواخر سال ۲۰۲۰، یک F-۱۶ اندکی پس از برخاستن از پایگاه هوایی هوالاین در سواحل شرقی تایوان در یک مأموریت آموزشی ناپدید شد.

به تازگی با افزایش تنش میان چین و تایوان، این جزیره اقدام به انجام رزمایش هوایی کرده است. تنش‌ها بر سر جزیره تایوان و نیز دریای جنوبی چین در سال‌های اخیر افزایش یافته است. چین، تایوان و برخی جزایر دریای جنوبی را جزو خاک خود می‌داند و استقلال این مناطق را مغایر با سیاست «چین واحد» عنوان می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟