جمهوری‌خواهان امریکا: یک دالر هم نباید به طالبان برسد

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 138948

در حالی که ارسال بسته‌های پول نقد به کابل ادامه دارد، برخی مقام‌ها و اعضای مجلس نمایندگان امریکا از سوء استفاده طالبان از کمک‌های بشری ابراز نگرانی کرده‌اند. در همین حال، مایکل والتز؛ عضو جمهوری‌خواه کنگره امریکا می‌گوید که نباید حتی یک دالر به جیب طالبان برود.

مایکل مک کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا و ۱۹ نماینده دیگر کنگره، روز سه‌شنبه، ۲۶ ثور، در نامه‌ای نگرانی‌شان را در مورد سوء استفاده طالبان از کمک‌های بشری در افغانستان با سمنتا پاور؛ رییس سازمان کمک‌های بین‌المللی امریکا شریک ساختند.

در همین حال، مایکل والتز؛ عضوی جمهوری‌خواه و یکی از امضاکنندگان این نامه که نسخه‌ای از آن را در صفحه توییترش منتشر کرده، گفته: «حتی یک دالر مالیات‌دهندگان امریکایی نباید به جیب طالبان یا یک گروه تروریستی دیگر برود.»

آنان در این نامه خواستار پاسخگویی رییس سازمان کمک‌های بین‌المللی امریکا، در مورد چگونگی نظارت بر کمک‌های ایالات متحده در افغانستان شده‌اند.

این نمایندگان با اشاره به اظهارات جان ساپکو، مدعی شده‌اند که نظارت دقیقی بر ارسال و مصرف کمک‌های امریکا به مردم افغانستان وجود ندارد.

این در حالی است که جان ساپکو؛ بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، حدود یک ماه پیش در مجلس نمایندگان این کشور گفته بود که احتمال دسترسی طالبان به کمک‌های امریکا به افغانستان را به طور قطعی نمی‌توان رد کرد؛ اما وزارت خارجه امریکا این اظهارات سیگار را رد کرده است.

بربنیاد گزارش‌های نشر شده، امریکا پس از خروج از افغانستان بیش از ۲ میلیارد دالر به افغانستان ارسال کرده که میزان دسترسی طالبان به این پول و موارد مصرف آن مشخص نیست؛ اما پس از ارسال بسته‌های پول نقد، فشار طالبان بر امریکا برای آزادسازی پول‌های مسدود شده افغانستان کاهش یافته و مشکل تامین منابع مالی برای برای اداره کشور از سوی طالبان هم تا حدود زیادی مرتفع شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟