جمع‌آوری بیش از ۱۰ هزار گدا توسط طالبان 

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2گوناگون
  • شناسه مطلب: 133473

مسئولان کمیته جمع‌آوری گدا‌ها از سوی طالبان اعلام کرده‌ که بیش از ۱۰ هزار گدا از نقاط مختلف شهر کابل جمع‌آوری کرده‌است.

کمیته جمع‌آوری گداها به رهبری ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان، امروز (دوشنبه، ۱۱ میزان) اعلام کرده‌ که حدود ۱۰  هزار و ۱۵۰ گدا را از نقاط مختلف کابل جمع‌آوری کرده‌است.

در این اعلامیه آمده که از شمار ۱۰ هزار و ۱۵۰ تن، ۸۳۴ تن آن مرد اند که ۲۹۴ نفر مستحق شناسایی و ۵۴۰ دیگر گدا‌ی حرفه‌ای بودند.

در اعلامیه آمده که از این میان ۲ هزار و ۲۸۷ کودک بوده که یک هزار ۲۴۵ تن آن‌ها مستحق و ۹۹۲ تن حرفه‌ای و ۵۰ تن بی‌سرپرست بوده اند.

مسئولان این کمیته می‌گویند که از ۷ هزار و ۲۹ زن که در  این روند جمع‌آوری شده‌اند ۲ هزار و ۴۲۶ تن مستحق و ۴ هزار و ۶۰۳ تن دیگر گدا‌ی حرفه‌ای شناسایی شده‌اند.

اعلامیه افزوده: کودکان گدای بی‌سرپرست پس از بایومتریک به مراکز آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی فرستاده خواهند شد. در این مراکز علاوه بر اعاشه به کودکان بی‌سرپرست زمینه آموزش نیز فراهم می‌گردد و با گدایان مستحق از سوی دولت طالبان کمک‌های نقدی دوام‌دار صورت می‌گیرد.

این در حالی است که مقام‌های طالبان در روزهای اخیر گفتند که طی یک‌سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته‌اند و «بزرگ‌ترین دستاورد»شان جمع‌آوری گداها در سطح کابل می‌باشد.

کمیته دولت طالبان‌ برای جمع‌آوری گداها می‌گوید از جمع گداهایی که جمع‌آوری شده اند بیش‌ترین آنان زنان و کودکان بوده‌اند.

گفته می‌شود که جمعیت هلال احمر کشور به این گداها کمک می‌کند.

این در حالی است که با روی ‌کار آمدن طالبان در کشور شمار گدایان نیز به نحو چشمگیری افزایش یافته‌است. فقر و بیکاری کارمندان دولتی و اعضای نیروهای مسلح، قطع کمک‌های خارجی و فرار سرمایه از کشور از عوامل عمده گسترش فقر در پی تسلط طالبان عنوان می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟