جزئیات حادثه غور از زبان شاهد عینی

  • انتشار: ۷ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16071

روز  سه‌شنبه گذشنه، رسانه ها از تیرباران وحشیانه حدود ۳۰ غیرنظامی در غور ولایت غور خبر دادند.

بسیاری از رسانه ها گروه داعش را متهم اصلی این رویداد معرفی کردند، اما گروه طالبان آن را نتیجه اقدام به سرقت عده ای از باشندگان محلی و قومی شدن این موضوع دانست.

به هر صورت، میان غوث‌الدین توجوان چهارده ساله ای است که به همراه دو نفر دیگر از این تیرباران جان سالم به در برده است.او شاهد تمام قضیه بوده و از چشم دید خود روایت می‌کند که چگونه شبه نظامیانی که به گفته او داعش بوده اند، آنان را ربود، همراهانش را تیرباران کرد و چه‌طور از این رویداد جان به سلامت برده است.

این کودک می‌گوید که برای هیزم‌کشی در بدل حقوق ماهانۀ ۳۵۰۰ افغانی به منطقۀ کاسی شهر فیروزکوه رفته بود، اما پس از پایان کار در مسیر خانه از سوی افراد مسلح ربوده می‌شود.

غوث‌الدین می‌گوید که افراد داعش چشم‌هایش را بستند و زمانی که به مقصد رسیدند، شمارشان به حدود ۴۰ تن رسیده بود. او می‌گوید، تمام اسیران دهقان و هیزم‌کشانی بوده اند که برای پول ناچیزی راه کوه‌و‌کمر را در پیش گرفته بودند.

به گفتۀ این کودک، افراد داعش قصد کشتن کسی را نداشتند و ظاهراً این موضوع از گپ‌وگفت میان‌شان معلوم می‌شد، اما پس از آن که خبر کشته‌شدن فردی به نام غلام‌فاروق به گوش‌شان رسید، همه را به گلوله بستند.

غوث‌الدین می‌گوید، افراد این گروه ساعاتی پس از ربودن آن‌ها برای دزدیدن گوسفند به منطقۀ غلمین در ۴۰ کیلومتری فیروزکوه رفته بودند، اما با مقاومت نیروهای امنیتی روبه‌رو شده و در نتیجه غلام‌فاروق، فرمانده‌شان کشته می‌شود.

این کودک می‌گوید، همین که خبر کشته‌شدن غلام‌فاروق رسید، همۀ اسیران را حوالی ساعت نه شب صف کردند و «همه را به رگبار بستند.» اما شدت حس انتقام سبب شده تا گلوله‌های آنان پراکنده شلیک شود و گلوله‌یی که به سمت غوث‌الدین شلیک می‌شود، به پایش اصابت کرده و او به زمین می‌افتد. به گفتۀ خودش، لحظه‌یی خود را به شکل مرده می‌اندازد تا نیروهای داعش شک نکنند که زنده است.

او اضافه می‌کند که چند تن دیگر هم نخست زخمی شدند، اما نیروهای داعش دوباره به آنان شلیک کردند و از این میان تنها سه تن جان به سلامت بردند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟