جزئیات جدید از سلفی مریخ نورد استقامت

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 115625

مریخ نورد نبوغ ناسا در ماه آوریل، هنگامی که یک سلفی حماسی از سطح مریخ گرفته بود و به زمین ارسال کرد، تخیل جهان را به چالش کشید. البته به نظر می‌رسد، گرفتن آن عکس راحت هم نبوده است. طبق ویدئوی جدیدی که ناسا منتشر کرده است، آنچه در اینجا روی زمین در آن سلفی دیدیم نتیجه ۶۲ تصویر جداگانه‌ای بود که ناسا به همین وصل کرده بود.

ناسا می‌گوید این روند پیچیده و زمانبر بود. این کار حدود دوازده نفر از متخصصین، از جمله مهندسین مختلف را درگیر کرد تا همه چیز را بیرون بکشند و حدود یک هفته، ترسیم تمام دستوراتی که باید برای پیاده روی برای تحقق هدف ارسال می‌کردند، زمان برد تا طراحی شود.

استفاده از ۶۲ تصویر برای تهیه سلفی نهایی مریخ نورد استقامت

دلیل تهیه ۶۲ تصویر برای تهیه عکس نهایی این بود که ناسا از دوربین WATSON Perseverance برای ترکیب بندی استفاده کرده است. این دوربین در درجه اول برای گرفتن عکس‌های نزدیک از سنگ پیاده سازی شده و برای عکس‌های با زاویه باز گسترده طراحی نشده است.

مریخ نورد استقامت علاوه بر میکروفن‌های ورود به جو و فرود، میکروفن دیگری زیر در تجهیزات سوپرکم (SuperCam) خود دارد. این میکروفن‌ها اطلاعات مهمی در مورد عملکرد درست مریخ‌نورد ارائه می‌دهند و صدای حرکت بازوی رباتیک برای ثبت تصاویر را ثبت کرده و می‌کنند.

مریخ‌نورد استقامت آخرین سطح‌نورد ناسا است که در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ پس از گذراندن هفت دقیقه وحشتناک با موفقیت در دهانه‌ی جیزرو مریخ فرود آمد تا به جستجوی نشانه‌هایی از حیات روی سطح مریخ بپردازد. استقامت به همراه خود یک بالگرد کوچک نیز به نام “نبوغ” دارد که اولین بالگردی است که در آسمان مریخ به پرواز درآمده است.

منبع:yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟