جریمه ۴۰۰ هزار دالری دولت چین برای یک خانواده به خاطر داشتن ۸ فرزند!

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 116850

یک خانواده چینی با ۸ فرزند، به خاطر تخطی از قوانین تنظیم خانواده این کشور ۲/۶ میلیون یوآن (معادل ۴۰۱،۶۶۰ دالر) جریمه شد. مبلغ جریمه بعداً به ۹۰۰ هزار یوآن (۱۳،۹۰۰ دالر) کاهش یافت.

لیو موهوآ و همسر سابقش در آرزوی پسردار شدن به بچه دار شدن ادامه دادند. این زوج که اهل ولایت سیچوآن ِ چین هستند، پیش از به دنیا آمدن ۲ پسرشان در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ ، پنج دختر داشتند و یک دخترشان هم مابین پسران شان به دنیا آمد.

در چین بسیاری از خانواده ها فرزند پسر را ترجیح می دهند چون نام خانوادگی شان با آن ها ادامه پیدا می کند. با این حال، این کشور سیاست تنظیم جمعیت سختگیرانه ای دارد که بر اساس آن هر خانواده ای که بیش تر از تعداد مجاز صاحب فرزند شود، یا جریمه می شود یا باید هزینه حمایت های اجتماعی ای که صرف فرزند اضافی می شود را بپردازد.

این جریمه ها معمولاً بر اساس درآمد سالیانه محاسبه و از سوی دولت های محلی تعیین می شوند. در ولایت سیچوآن و پیش از سال ۲۰۱۶، مقدار جریمه بین ۶ تا ۸ برابر درآمد سالانه خانواده بود. اما بعدها مبلغ آن به ۳ برابر درآمد سالیانه خانواده کاهش یافت.

همه فرزندان لیو متولد قبل از سال ۲۰۱۵ هستند – یعنی زمانی که چین سیاست تک فرزندی خود را به دو فرزندی تغییر داد – به همین خاطر لیو به خاطر تمامی فرزندان بعد از فرزند اولش جریمه شد. جریمه ی ۲/۶ میلیون یوآنی لیو مجازات فرزندان ششم، هفتم و هشتم او بود. روشن نیست او برای فرزندان دیگرش چقدر جریمه شده یا بابت حمایت های اجتماعی چقدر پرداخته است.

بعد از صحبت مقامات محلی با دادگاه و وکلای محلی، مبلغ جریمه لیو به ۹۰ هزار یوآن کاهش یافت که پرداخت آن هم به صورت قسطی خواهد بود.

لیو به رسانه ها گفت به پرداخت جریمه راضی است اما اعتراف کرد با وجود ۵ بچه که هنوز مدرسه ای هستند و ۲ بچه ی دیگر که در کالج درس می خوانند،  پرداخت این مبلغ برایش دشوار است.

او در اینباره گفت: «من مخارج زندگی روزمره ی بچه ها و پدر و مادرم را کسر می کنم و هر چه ماند را برای جریمه پرداخت می کنم. جریمه را می پذیرم و هر چه در توانم باشد را پرداخت می کنم.»

ماجرای لیو در شبکه های اجتماعی چین بحث برانگیز شده چون جمعیت چین به سرعت در حال پیر شدن و رو به کاهش است. چندی قبل، این کشور سیاست دو فرزندی خود را به سه فرزندی تغییر داد تا خانواده های چینی ترغیب به فرزند دار شدن شوند.

بسیاری از کاربران در شبکه اجتماعی Weibo که توییتر چین محسوب می شود، خواستار اعطای پاداش به این خانواده به جای مجازات کردن آن شده اند.

منبع: روزیاتو

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟