جدیدترین تصاویر مریخ نورد ناسا از سیاره سرخ

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 113980

مریخ نورد استقامت ناسا ۱۰۰ روز پیش به روی سیاره سرخ فرود آمد و مأموریت خود در جستجوی نشانه‌هایی از حیات و شناسایی سیاره را  آغاز کرد.

به تازگی تصاویر جدیدی از مریخ ثبت و منتشر شده است. در اینجا مجموعه ای از تصاویر ارسال شده از ماموریت این مریخ نورد را از ابتدا تاکنون مشاهده می‎کنید که توضیح هر یک در زیر آن ذکر شده است.

در ۶ آوریل ، مریخ نورد استقامت با استفاده از دوربین واتسون این سلفی را در کنار بالگرد نبوغ گرفت. این عکس از ۶۲ تصویر منفرد تشکیل شده است که پس از ارسال دوباره به زمین به یکدیگر متصل شده‌اند.

تصویر چند روز قبل ، نبوغ در زیر مریخ نورد مستقر شده بود.

هلی کوپتر ۱٫۸ کیلوگرمی به عنوان یک نمایش فناوری برای پتانسیل تحرک هوایی در جو نازک مریخ در نظر گرفته شده است.

تصویر از ۱۹ آوریل ، نبوغ با اولین پرواز کنترل شده روی یک سیاره دیگر تاریخ ساز شد. هلی کوپتر که در نزدیکی مرکز این تصویر قابل مشاهده است ، قبل ازفرود ، تا حدود ۳ متر (۱۰ فوت) از سطح سیاره بالا رفت و برای چند ثانیه چرخید.

نبوغ اولین تصویر هوایی رنگی خود را هنگام پرواز دوم ثبت کرد. هواپیمای بدون سرنشین حدود ۵ متر (۱۶ فوت) بالاتر از سطح زمین حرکت کرد، کج شد و به صورت عرضی ۲ متر (۶ فوت) حرکت کرد. مسیرهای طی شده توسط استقامت و سایه خود نبوغ در سطح مریخ در تصویر قابل مشاهده است.

نبوغ در حالی که در سومین پرواز خود بود از استقامت عکس گرفت. در آن زمان ، مینی هلی کوپتر حدود ۸۵ متر (۲۷۸ فوت) از مریخ نورد فاصله داشت و در ارتفاع ۵ متری (۱۶ فوت) به صورت جانبی پرواز می کرد. یکی از پاهای نبوغ نیز در لبه تصویر، دقیقاً زیر مریخ نورد دیده می‌شود.

تصویر ثبت شده در ۷ ماه می ، نبوغ قبل از پرواز ۱۲۹ متری (۴۲۳ فوت) به یک نقطه فرود جدید، به ارتفاع ۱۰ متر (۳۳ فوت) رسید.

 تصویر دو ماه قبل ، مریخ نورد استقامت یک تنی یک محموله پیشرفته از ابزار را برای جمع آوری اطلاعات در مورد زمین شناسی ، جو و شرایط محیطی مریخ حمل می کند.

بررسی یک سنگ ۱۵ سانتی متری توسط استقامت که به لیزر مجهز است لیزرها در جمع آوری اطلاعات زمین شناسی به آن کمک می‌کنند.

 این مریخ نورد همچنین به انواع دوربین های مختلف مجهز است. این تصویر توسط “چشم راست” Mastcam-Z از Perseverance گرفته شده است ، یکی از جفت دوربین هایی که دید استریویی شبیه به آنچه چشم انسان می بیند را ارائه می دهد.

این تصویر با دوربین سمت چپ Mastcam-Z گرفته شده و با رأی عمومی انتخاب شده است تا به عنوان “تصویر هفته” برای هفته ششم مأموریت مریخ نورد نمایش داده شود.

این تصویر سانتا کروز را نشان می دهد، تپه ای با فاصله ۱٫۵ مایل (۲٫۵ کیلومتر) از مریخ نورد. تمام صحنه در داخل دهانه Jezero مریخ است. لبه دهانه در خط افق فراتر از تپه دیده می شود. گفته می‌شود بودجه مریخ نورد استقامت برای هر یک سال مأموریت در مریخ ، تقریباً طی دو سال زمینی تأمین می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟