جدیدترین تصاویر از مریخ منتشر شد

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 125925

سازمان فضایی ملی چین روز شنبه چهار تصویر ثبت شده توسط ماموریت مریخی تیان ون ۱ خودش را منتشر کرد که شامل اولین عکس کامل از مدارگرد این ماموریت است. این تصاویر رنگی، مدارگرد در حال پرواز به دور سیاره سرخ در یک مدار، پوشش یخی در قطب شمال مریخ و قسمت‌هایی از یک دشت برهوت در مریخ را نشان می‌دهند.

جزئیاتی از ماموریت چین در مریخ
کاوشگر رباتیک Tianwen ۱ که در ژوئیه ۲۰۲۰ از مرکز پرتاب فضایی Wenchang در استان هاینان به فضا پرتاب شد تاکنون در مجموع مسافتی ۴۷۵ میلیون کیلومتری را طی کرده و قبل از ورود به مدار مریخ در ۱۰ فوریه چندین مانور مسیری را انجام داده است.

پس از بیش از سه ماه آماده سازی، این مدارگرد توسط یک کاوشگر در فرآیندی چالش برانگیز وارد جو مریخ شد و سرانجام در ۱۵ می‌ روی سیاره سرخ فرود آمد و چین را به دومین کشور پس از آمریکا که به مریخ رفته، تبدیل کرد. در ۲۲ می، مریخ نورد چینی Zhurong به خاک مریخ سفر کرد و ششمین مریخ نورد دنیا شد.

تا صبح روز شنبه، ژرونگ با ارتفاع ۱.۸۵ متر و وزن ۲۴۰ کیلوگرم، ۲۲۴ روز روی سطح مریخ کاوش کرده که بسیار بیشتر از طول عمر سه ماهه خودش بود. این مریخ نورد تاکنون بیش از ۱۴۰۰ متر را طی کرده است. سازمان ملی فضایی چین گفت که مأموریت Tianwen ۱ نزدیک به ۵۴۰ گیگابایت داده را جمع آوری و ارسال کرده و افزود که این مریخ نورد هنوز انرژی کافی دارد و در شرایط خوبی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟