جاپان: در اجلاس جی۷ عزم خود را برای جهان بدون سلاح هسته‌ای نشان خواهیم داد

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138909

نخست وزیر جاپان گفت که در اجلاس سران جی- ۷ آنها عزم خود را برای ترویج جهانی عاری از سلاح هسته‌ای نشان خواهند داد.

به نقل از رسانه های خارجی، نگاه‌ها به اجلاس سران جی-۷ که در روزهای ۱۹ تا ۲۱ ماه مه در دوره ریاست جاپان، که در هیروشیما، در جنوب غربی این کشور برگزار می‌شود، معطوف شد.

کیشیدا فومیو، نخست وزیر جاپان که در اقامتگاه نخست وزیری با مطبوعات ملی مصاحبه کرد، آخرین وضعیت پیش از اجلاس سران جی-۷ را ارزیابی قرار داد.

کیشیدا با بیان اینکه جی-۷ پیامی قوی برای جهانی بدون سلاح هسته‌ای خواهد فرستاد، گفت: با تلاش‌های ملموس‌تر در این راستا حرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این اجلاس که در آن بسیاری از موضوعات از انرژی و امنیت غذایی گرفته تا تغییرات آب و هوایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، باید بر همکاری تاکید شود.

نخست وزیر جاپان در ۱۹ می اعلام کرد که از رهبران بازدید کننده در پارک یادبود صلح که برای بزرگداشت کسانی که در سال ۱۹۴۵ بر اثر بمب اتمی جان باختند، ساخته شده است استقبال خواهد کرد.

اجلاس سران جی-۷ ۲۰۲۳ در هیروشیما، در جنوب غربی جاپان، از ۱۹ تا ۲۱ مه به میزبانی کیشیدا فومیو، نخست وزیر این کشور برگزار خواهد شد.

علاوه بر کشورهای گروه ۷، استرالیا، برزیل، هند، اندونزی، کوریای جنوبی و ویتنام نیز به عنوان مهمان به این اجلاس دعوت شده بودند.

گفتنی است امریکا با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در ۶ اوت ۱۹۴۵ باعث مرگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟