جان باختن ۱۴۶۰۰ در سال ۲۰۲۳ درامریکا بر اثر خشونت های مسلحانه

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137680

یک سازمان امریکایی گزارش کرد، در مدت گذشته از سال جاری میلادی تاکنون مجموعا ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن بر اثر خشونت‌های مسلحانه در امریکا کشته شده‌اند.

به نقل از رسانه‌های خارجی، سازمان «بایگانی خشونت مسلحانه» امریکا روز گذشته اعلام کرد، خشونت‌های مسلحانه در امریکا در سال ۲۰۲۳ تاکنون مجموعا ۱۴۶۰۰ کشته بر جای گذاشته‌اند.

بر اساس اعلام این سازمان، ۵۲۱ نفر از این کشته‌ها را نوجوانان و ۹۳ نفر از آنها را نیز کودکان تشکیل داده‌اند.

همچنین بر طبق این گزارش، تا روز شنبه هفته جاری مجموعا ۱۹۹ مورد تیراندازی دسته‌جمعی در امریکا رخ داده است. بر اساس این گزارش، همچنین خودکشی با تفنگ همچنان بخش عمده کشته‌های ناشی از سلاح گرم را تشکیل داده است.

تیراندازی‌های مربوط به افسران پلیس نیز تاکنون ۴۸۷ کشته در امریکا بر جای گذاشته و ۵۱۵ تن دیگر نیز در تیراندازی‌های غیر عمدی کشته شدند.

جدیدترین مورد از تیراندازی دسته‌جمعی در ایالت تگزاس امریکا اتفاق افتاده است.

روز گذشته در جریان تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر آلن، واقع در حدود ۴۸ کیلومتری شمال دالاس هشت تن کشته شدند. در این حادثه فرد مسلح نیز از سوی پلیس کشته شد. از طرف دیگر دست‌کم هفت قربانی بین پنج تا ۶۱ سال هم بر اثر جراحات ناشی از این حادثه بستری شدند.

اواخر ماه گذشته میلادی نیز ایالت تگزاس شاهد یک تیراندازی دسته‌جمعی دیگر بود. در این حادثه در تاریخ ۲۸ آوریل یک فرد مسلح اقدام به کشتن پنج تن از همسایگانش از جمله یک پسربچه ۹ ساله در خانه قربانیان در شهر کلیولند کرد. سه‌شنبه گذشته، فرانسیسکو اوروپسا، عامل ۳۸ ساله این تیراندازی بعد از چهار روز تعقیب و گریز دستگیر شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟