جاسوسی دولت آمریکا از تلفون همراه مسلمانان در سراسر جهان

  • انتشار: ۲۷ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98728

نهاد آزادی‌های مدنی مسلمانان آمریکا خواستار تحقیقات کنگره در خصوص سوء استفاده و جاسوسی دولت واشنگتن از مسلمانان با استفاده از تلفون همراه شد.

شورای روابط آمریکایی- اسلامی اعلام کرد دولت آمریکا از داده‌های شخصی برخی اپلیکیشن‌های دینی جهت اقدامات جاسوسی علیه آن‌ها بهره می‌گیرد.

مدیر این نهاد آزادی‌های مدنی ضمن محکوم کردن این اقدام گفت از کنگره آمریکا درخواست کردیم تا تحقیقاتی جامع در خصوص سوء استفاده دولت از اطلاعات شخصی مسلمانان داخل و خارج از کشور صورت دهد. این تحقیقات دربرگیرنده احتمال سوء استفاده از اطلاعات این افراد جهت اقدامات جاسوسی می‌شود.

ادوارد احمد میشل، از مقامات شورای روابط اسلامی-آمریکایی تاکید مسلمانان بسیاری در سالیان متمادی از جاسوسی و دیگر اقدامات توام با تبعیض دولت متضرر شده اند. در خارج از آمریکا این اقدامات در قالب ترور در عملیات نظامی و پهپادی نمود پیدا کرده است.

به تازگی اطلاعاتی از فرماندهی عملیات ویژه امریکا و نهاد «ضد تروریسم، ضدشورش و شناسایی ویژه» به بیرون درز پیدا کرد که در آن امکان دست یابی به اطلاعات مسلمانان با استفاده از اپلیکیشن‌های مذهبی مطرح شده بود. این اطلاعات به منظور کمک به عملیات نیرو‌های ویژه در خارج از آمریکا بکار می‌رفت.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟