ثبات و همگرایی: به عملکرد دو کمیسیون انتخابات مشکوک هستیم/ این آخرین شانس برای حفظ دموکراسی در افغانستان است

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 78062

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله ضمن تاکید بر لزوم توقف روند بازشماری آرا اعلام کرد که در صورت اعلام نتایج تقلبی از هر گزینه ای استفاده خواهند کرد.

فضل‌ احمد معنوی، عضو برجسته تیم انتخاباتی عبدالله گفت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بازشماری آرای مورد منازعه را بدون میکانیزم آغاز کرده و اگر این روند متوقف نشود، تیم ثبات و همگرایی از روند اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری خارج می شود.

وی با بیان اینکه روند بازشماری آرا در نبود ناظرین تیم‌های انتخاباتی، ناظران کمیسیون شکایات و ناظران سایر نهادها انجام شده بیان داشت: کمیسیون شکایات تعهد کرده بود که آرایی که خارج از وقت قانونی به صندوق ها انداخته شده بود را حذف می‌کند ولی به این تعهد خود عمل نکرد.

عضو برجسته تیم انتخاباتی عبدالله افزود: ما نسبت به عملکرد دو کمیسیون انتخابات مشکوک هستیم؛ متاسفانه قانون و مقررات جواب نمی‌دهد و دو کمیسیون انتخابات دارند یک طرفه و زورگویانه عمل می کنند.

وی با بیان اینکه هر گزینه ای برای دفاع از حق مردم روی دست است هشدار داد: اگر حرف حق شنیده شود روند انتخابات را دنبال می‌کنیم اما در غیر این صورت امکان ندارد که بار دیگر نتایج تقلبی به مردم تحمیل شود و ما کاری که در انتخابات سال ۲۰۱۴ انجام ندادیم را انجام خواهیم داد.

فضل‌ احمد معنوی خطاب به جامعه جهانی اضافه کرد: این آخرین شانس برای حفظ دموکراسی در افغانستان است و جامعه جهانی باید با جانب حق همراه شوند.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات روز گذشته روند بازشماری بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری را بر اساس دستور کمیسیون شکایات انتخاباتی آغاز کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۶ میزان برگزار شد اما نتایج نهایی آن تاکنون اعلام نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟