تیم کام‌ایر از افغانستان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های والیبال آسیا شرکت می‌کند

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 136913

تیم والیبال کام‌ایر به نماینده‌گی از افغانستان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های والیبال آسیا اشتراک می‌کند و در آن با تیم‌هایی از چین و ایران به رقابت خواهد پرداخت.

عارف پیمان، معاون اداری فدراسیون والیبال کشور، روز دو‌شنبه، ۱۱ ثور، گفته است که مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۱۴ تا ۲۲ ماه می، به میزبانی بحرین برگزار می‌شود.

در این مسابقات ۱۶ باشگاه برتر والیبال از ۱۶ کشور آسیایی در چهار گروه با هم رقابت خواهند کرد. به گفته پیمان، تیم کام‌ایر از افغانستان در‌ گروپ بی با تیم‌هایی از ایران، عراق و چین هم‌‌گروه است.

در‌ همین حال، تیم‌هایی از بحرین، کوریا، آسترالیا و هند در گروه ای، قزاقستان، کویت، قطر و هانگ‌کانگ در‌ گروه دی و در گروه سی نیز جاپان، تایلند، منگولیا و یمن به مصاف هم خواهند رفت. در همین حال، پیمان می‌گوید که تمرینات تیم نماینده افغانستان در این‌ مسابقات هفته گذشته آغاز شده است.

احمد خالد انصاری، یکی از مربیان تیم کام‌ایر، از آماده‌گی برای مقابله با حریفان پرقدرت در این‌ مسابقات سخن می‌زند و‌ می‌افزاید: «تمرینات بچه‌ها طبق برنامه فدراسیون همه‌روزه در دو تایم صورت می‌گیرد که ورزشکاران برای ارتقای ظرفیت‌های تخنیکی و فزیکی‌شان تلاش می‌کنند و همه‌روزه در تمرینات حضور فعال دارند.»

فهیم صمیم، مدیر این تیم، در رابطه به بازی افغانستان با ایران، چین و عراق گفته است: «تیم‌های گروه افغانستان از قویترین تیم‌های تورنمنت هستند، اما تیم افغانستان هم از استعدادها و ظرفیت‌های خوب برخوردار است.»

از سوی‌ دیگر، قرار است تیم‌ ملی والیبال کشور نیز در مسابقات قهرمانی آسیا با اشتراک ۱۸ تیم برتر این قاره که به میزبانی ایران در ماه آگست سال جاری برگزار می‌شود، اشتراک کند. افغانستان در این رویداد ورزشی با قطر و هند هم‌گروه است.

تیم ملی والیبال کشور پس از تسلط طالبان با محدودیت‌هایی مواجه شد؛ اما به گفته عارف پیمان، با وجود این هم افغانستان توانست سال گذشته در مسابقات زون مرکزی آسیا در لاهور پاکستان و نیز در مسابقات چهارجانبه مالدیف اشتراک کند که در این رویداد ورزشی تیم‌های مالدیف، سنگاپور و اندونیزیا را شکست داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟