تکفیری‌ها وارثان خلف خوارج هستند

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 1242

به گزارس سرویس آیین و اندیشه خبرگزاری اطلس، به نقل از تسنیم، عبدالقادر محمد طاهر قحّه عالم برجسته اهل سنت تونس، با اشاره به پدیده تکفیری و جریانات افراطی که در این برهه بروز کرده است، اظهار داشت: پدیده تکفیر از دیر باز و از زمان صدر اسلام دامن گیر اسلام و مسلمین بوده است.

استاد دانشگاه الزیتون تونس با تاکید براینکه اندیشه‌های افراطی در طول تاریخ خسارت‌های جبران ناپذیری به اسلام و مسلمین وارد کرده است، افزود: چنین افکار و اعتقادات افراط گرایانه و تندرویی از جانب خوارج، پس از گذر زمان، از طریق خانواده‌ها به نوادگان آن‌ها منتقل شده است.

عالم برجسته اهل سنت تونس تصریح کرد: تنها راه علاج و مقابله با افراط گرایی و تکفیر بازنگری در گذشته این افراد و گروه‌ها در عرصه‌های علمی و دینی است و استفاده از راه‌حل‌های غیر این را چون استفاده از سلاح و زور ثمر بخش نیست.

وی با اشاره به برخی دیگر از علل تکفیر و افراط گرائی در جهان اسلام وسوء استفاده غرب از این فرصت برای منافع خود،خاطرنشان کرد:  تنها راه مقابله با آن ایجاد اتحاد و محبت بین مسلمانان و دوری از هر گونه اختلاف و تفرقه افکنی و دشمنی است.

عالم برجسته اهل سنت تونس عنوان کرد: ساده‌ترین راه حل این مشکل گفتگو، مذاکره و مناظره مستحکم است تا بتواند همگان را با راه حل‌های توافقی و تلاش‌های ارزنده قانع کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟