تکاپوی فرانسه برای ترک افغانستان در ضرب الاجل تعیین شده

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 119507

سخنگوی دولت فرانسه گفت که عملیات تخلیه اتباع این کشور در کابل تا زمان ممکن و پیش از ۳۱ اوت (مهلت تعیین شده برای خروج آمریکا از افغانستان) ادامه خواهد داشت.

«گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه تاریخ پایان عملیات تخلیه اتباع این کشور در کابل را اعلام نکرد و تنها گفت: «ما احتمالا باید چند ساعت، شاید چند روز را پیش از خروج نیرو‌های آمریکایی از فرودگاه کابل برای این امر پیش بینی کنیم.»

به گزارش دفتر مهاجرت فرانسه، دهمین پرواز حامل افراد انتقال داده شده‌ای که روز چهارشنبه در پاریس فرود آمد شامل ۲۱ فرانسوی و ۲۲۰ تبعه افغان از جمله ۱۳۰ کودک بود. در مجموع، از ابتدای عملیات در هفته گذشته دستکم ۱۷۲۰ افغان و صد فرانسوی توسط فرانسه تخلیه شده اند.

در حالیکه کنترل فرودگاه بین‌المللی کابل در افغاستان در دست نیرو‌های آمریکاست، یک مقام ارشد بریتانیایی چهارشنبه شب مدعی شد، احتمال وقوع حمله تروریستی به هنگام تخلیه نیرو‌های خارجی از کابل بالا است. این مقام انگلیسی که به نام وی اشاره‌ای نشده، گفت گروهی که بیشترین نگرانی درباره آن برای انجام حملات تروریستی وجود دارد، یک گروه وابسته به داعش در افغانستان است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفته است که ایالات متحده باید عملیات تخلیه اتباع خود را از افغانستان تا ۳۱ آگوست تکمیل کند.

به نوشته رادیو دری، یکشنبه ۱۵ اوت همزمان با ورود نیرو‌های طالبان به کابل و فرار محمد اشرف غنی از کشور، دولت وی سقوط کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟