توجیهات هزارگی برای لوی جرگه!!؟؟

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 90978

هزاره‌ها به خاطر تبعیض از سِمت‌های رسمی‌حذف یا محروم می‌شوند و به خاطر کاردانی به پست‌های تعریف نشده، غیر رسمی و مشاورت گماشته می‌شوند تا از ایشان استفاده شود به این صورت که کار از هزاره اما نام، حقوق دالری، تجربه‌ی کاری و امتیاز از دیگران.
دوستان ما در ارگ همه از مصادیق این گفته‌اند.

ببینید که غنی می‌خواهد برادران ناراضی خود و قاتلان مردم افغانستان را آزاد کند و دنبال یک توجیه و مستمسکی است. او‌ گفته در مورد آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان لویه‌جرگه تصمیم بگیرد.
این در حالی است که لوی‌جرگه صلاحیت شرعی و حقوقیِ آزاد کردن این زندانیان را ندارد چرا که چنان‌که امراللّه صالح نیز گفته، در برابر هر یک از این ۴۰۰ زندانی، مدعیان “حق‌العبد” وجود دارند، شمارشان “قاچاقبران بزرگ مواد مخدر هستند و در قتل عام دخیل هستند” یا هم در جریان ارتکاب “جرایم بسیار واضح غیرقابل عفو” گرفتار شده‌اند.
اما دوستان ما و هزاره‌های ارگ‌نشین در عین حال که می‌دانند لویه جرگه دم روباه است و صلاحیت ندارد، از حالا دست به قلم شده‌اند که توجیهی برای این کار پیدا و زمینه فکری برای آن ایجاد کنند.

“چه قدر سخته خدایا!”
آدم در وضعیتی باشد و برای توجیه چیزی استدلال کند که به بطلانش یقین دارد یا در برابر اجحاف آشکار در حق خود یا مردمش سکوت کند!
“چه قدر سخته‌ خدایا!”

روزگار آیینه را محتاج خاکستر کند
از برای زر مسلمان خدمت کافر کند

رسول حمیدی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟