توجه رسانه‌ها به سرنوشت نامعلوم دختر دیگر حاکم دبی

  • انتشار: ۶ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107357

پس از جنجالی که با افشای فایل‌های صوتی از شاهزاده لطیفه، دختر کوچک حاکم دبی به پا شد، یک شبکه آلمانی گزارشی از شاهزاده شمسه، خواهر بزرگ لطیفه که از ۱۹ سال پیش ناپدید شده، منتشر کرد.

دویچه وله آلمان در گزارشی درباره شاهدخت شمسه اعلام کرد: پس از درخواست ملکه نور، همسر ملک حسین، پادشاه فقید اردن برای روشن شدن سرنوشت دختر بزرگ حاکم دبی، اکنون جهان در پی رسیدن به پاسخ این سوال است که دختر حاکم دبی کجاست؟

پس از آنکه گزارش‌هایی درباره بازداشت شاهدخت لطیفه، خواهر کوچک شاهدخت شمسه به عنوان گروگان توسط پدرش محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی منتشر شدند، ملکه نور خواستار اطلاعاتی از این شاهدخت مفقود دبی شد.

نور الحسین، ملکه اردن که در شورای کمیساریای کمیته بین‌المللی مفقودان فعالیت دارد، ضمن به اشتراک گذاشتن مقاله‌ای از بی‌بی‌سی که نشان می‌دهد شاهدخت لطیفه در بازداشت است، توییت کرد: خواهرش شمسه کجاست؟

سال گذشته میلادی یک قاضی انگلیسی تایید کرد که آل مکتوم دو دخترش لطیفه و شمسه را در اسارت نگه داشته و آن دو را در دو مقطع جداگانه ربوده است.

گفته شده شاهدخت شمسه سال ۲۰۰۰ به انگلیس گریخته اما برخی مزدوران وابسته به امارات او را در کمبریج پیدا کرده و پس از بی‌هوش کردنش، با یک فروند بالگرد او را از منزل خانوادگی‌شان در نیومارکت منتقل کردند.

در این گزارش آمده است: قاضی انگلیسی تایید کرد که حاکم دبی طرحی را برای تحت فشار گذاشتن همسر سابقش، هیا دختر ملک حسین و خواهر ناتنی ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در پیش گرفته است.

شاهدخت هیا پیشتر فاش کرده بود که مدت کوتاهی پس از سفرش برای ملاقات با شاهدخت لطیفه، دختر آل مکتوم و طرح سوال‌هایی درباره شاهدخت شمسه، ارتباطش با آل مکتوم کاملا نابود شد.

منبع: ایسنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟