توافق آمریکا و اسپانیا برای پذیرش مهاجران افغان

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 119230

به نقل از رویترز، دولت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا توافق کردند که دو پایگاه نظامی در جنوب اسپانیا می‌تواند برای اسکان افغان‌هایی که با دولت آمریکا همکاری می‌کردند، استفاده شوند.

بایدن و سانچز، شنبه شب در یک مکالمه تلفونی ۲۵ دقیقه‌ای موافقت کردند که پایگاه‌های «مورون» در نزدیکی سویل و «روتا» در نزدیکی کادیز، می‌توانند برای پناهندگان افغانستان تا زمان سفر آن‌ها به سایر کشور‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

سانچز روز شنبه در توئیتر خود نوشت: «من به تازگی یک گفتگوی جدی با رئیس جمهور بایدن داشته‌ام که در آن به چندین موضوع مشترک مورد علاقه، به ویژه تحولات اخیر افغانستان و همکاری دولت‌های ما در تخلیه شهروندان از آن کشور پرداخته ایم.»

شنبه شب، یک فروندهواپیما که حامل ۱۱۰ مهاجر افغان و خانواده‌های آن‌ها بود، به اسپانیا در یک پایگاه نظامی در خارج از مادرید رسید. ۳۶ نفر از مسافران آن هواپیما با دولت آمریکا در افغانستان همکاری کرده بودند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، این پایگاه برای میزبانی از پناهندگان افغان که با اتحادیه اروپا همکاری کرده اند و خانواده‌های آن‌ها که سپس به دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا نقل مکان می‌کنند، استفاده می‌شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. ضیا شریفی
    (۲ سنبله ۱۴۰۰)

    سلام کمک خوب کردن تشکر

نظر شما چیست؟