تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 118464

به نقل از اسپوتنیک، مشاور ارشد حقوقی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، خواستار استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد و گفت: بایدن جرایمی مرتکب شده که می‌توان او را بابت آنها استیضاح کرد.

جنا الیس، مشاور ارشد حقوقی ترامپ با اشاره به سیاست مهاجرت بایدن گفت: «این سیاست او منجر به بحران مهاجران در مرز جنوبی آمریکا شد. آنچه که ما در تصمیم او درباره مهاجرت با آن روبه رو شدیم افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور با ورود این مهاجران بود. اکنون راه حل جو بایدن چیست؟ فقط واکسیناسیون ؟ به نظر من تصمیم او نقض سوگند ریاست جمهوری بود.»

الیس همچنین از جمهوری خواهان با وجود اینکه اکثریتی را در کنگره شامل نمی‌شوند خواست از قانون و قانون اساسی دفاع و به تلاش‌های خود برای استیضاح بایدن ادامه دهند.

او ادامه داد: «جو بایدن کار‌های متعددی انجام می‌دهد و به نظر من می‌توان او را به دلیل انجام آنها استیضاح کرد. جمهوری خواهان نباید اجازه دهند او با رفتار‌های غیرقانونی خود آشکارا به فعالیت‌هایش ادامه دهد. او باید پاسخگو باشد.»

پیش از این، مارک لوین و دان بونگینو، مفسران سیاسی مشهور خواستار استیضاح بایدن شده بودند و پیشنهاد می‌کردند که از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای حذف بایدن، کسی که آنها او را  فاجعه بارترین رئیس جمهور تاریخ مدرن آمریکا می‌دانند، استفاده شود. 

قانون اساسی آمریکا می‌گوید که در صورت مجرم بودن در ارتکاب خیانت، رشوه، یا سایر جنایات می‌توان یک رئیس جمهور را استیضاح کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟