تلاش جاسوسان آمریکایی برای دسترسی به بانک اطلاعات ژنتیک آزمایشگاه ووهان

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 118266

برخی جاسوسان آمریکایی در تلاشند به بانک اطلاعاتی ژنتیک در آزمایشگاه ووهان دسترسی پیدا کنند تا از این طریق هم منشا ویروس کرونا را بشناسند و هم دولت چین را برای ارائه اطلاعاتی در زمینه این همه گیری تحت فشار قرار دهند.

مقامات آمریکایی امیدوارند این بار با فرستادن جاسوسان خود به آزمایشگاه ووهان چین بتوانند به منشاء همه گیری ویروس کرونا در جهان دسترسی پیدا کنند. داده‌های ژنتیکی در نهایت می‌تواند ابزاری قطعی باشد برای تعیین این موضوع که ویروس کرونا منشایی آزمایشگاهی دارد و یا اینکه به طور طبیعی از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است.

منابع خبری می‌گویند ماموران اطلاعات جاسوسی آمریکا در روز‌های اخیر توانسته اند به بخشی از بانک اطلاعات ژنتیکی در آزمایشگاه ووهان دسترسی پیدا کنند. هنوز مشخص نیست سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا چگونه به برخی از اطلاعات بانک ژنتیکی آزمایشگاه ووهان دسترسی پیدا کردند. این تلاشها در راستای درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای مشخص کردن منشا اصلی این همه گیری در جهان است.

به گفته منابع خبری، برخی اطلاعاتی که به دست جاسوسان آمریکایی افتاده است شامل نقشه‌های ژنتیکی و نمونه‌های ویروس مورد مطالعه در آزمایشگاه ووهان چین است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟