تلاش ترامپ برای کوچک نمایی شیوع کرونا در آمریکا

  • انتشار: ۸ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 79198

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با وجود کوچک نمایی درخصوص آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور، معاون خود را مسئول مقابله با شیوع این بیماری کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، رئیس جمهور آمریکا شامگاه گذشته در یک نشست خبری گفت: «خطر [اپیدمی کروناویروس] برای مردم آمریکا بسیار اندک است. ما موفقیت بزرگی در این زمینه داشتیم. موفقتی بزرگ فراتر از آنچه مردم ممکن است فکرش را بکنند. در عین حال انتشار آن را در برخی کشورها می بینید. ایتالیا و چندین کشور دیگر [برای کنترل آن] با مشکل مواجه شده اند».

وی گفت با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین گفت‌وگو داشته است و او به سختی در تلاش است تا ویروس را در کشورش کنترل کند و طی دو روز اخیر ابتلا به این بیماری در چین کاهش یافته است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت همه ساله ۲۵ تا ۶۹ هزار نفر در جهان در اثر ابتلا به آنفولانزا می میرند که در مقابل تلفات کرونا رقم بسیار بالاتری است.

ترامپ افزود: «تا کنون ۱۵ مورد ابتلا داشته ایم که حال آن ها رو به بهبودی است. یکی از آن ها خیلی مریض است اما امیدواریم که بهبود یابد. اما حال بقیه آن ها خوب است».

وی با ادعای اینکه آمریکا در برابر انتشار گسترده ویروس کرونا بسیار بسیار آماده است، «مایک پنس» معاون خود را به عنوان مسئول مقابله با شیوع این ویروس معرفی کرد.

ترامپ در حالی خطر شیوع کووید۱۹ در آمریکا را ناچیز عنوان می کند که به گفته وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا تعداد موارد ابتلا به این ویروس در این کشور به ۶۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟