تلاش اردوغان برای تعیین سفیر در تل‌آویو

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132464

یک رسانه عبری زبان از تلاش رئیس جمهوری ترکیه برای تعیین سفیر این کشور در تل‌آویو پیش از برگزاری انتخابات کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خبر داد.

به دنبال عادی سازی روابط میان آنکارا و رژیم صهیونیستی، روزنامه عبری زبان “یدیعوت آحارونوت” اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درصدد است تا پیش از برگزاری انتخابات کنست سفیر کشورش در تل‌آویو را تعیین کند.

این روزنامه در این باره گزارش داد: دلیل این شتاب آن است که اردوغان احتمال می‌دهد در انتخابات جدید کنست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق و رئیس اپوزیسیون اسرائیل پیروز شود و در تصمیم ازسرگیری روابط با ترکیه بازنگری کند.

به نقل از ایسنا، طبق این گزارش، اسرائیلی‌ها نگران این موضوع هستند که “افق اولوتاش”، رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت امورخارجه ترکیه به عنوان سفیر آنکارا در تل‌آویو انتخاب شود. دلیل این حجم از مخالفت اسرائیلی‌ها مواضع ضد صهیونیستی اولوتاش است.

یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت: اولوتاش تحصیلات خود را در دانشگاه عبری قدس سپری کرده است و در مقاله‌ای هرگونه حق اسرائیل در اراضی فلسطین را رد کرده بود.

طبق گزارش این رسانه، گزینه احتمالی ترکیه همچنین پس از امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به شدت از این توافق انتقاد کرده بود.

ترکیه و رژیم صهیونیستی اخیرا عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک میان خود را رسما اعلام کردند و طبق توافقات میان دو طرف، قرار است که میان تل‌آویو و آنکارا تبادل سفیر صورت بگیرد.

انتخابات کنست قرار است که یکم نوامبر (۱۰ عقرب) برگزار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟