تلاش آلمان برای کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 73825

«هایکو ماس» وزیر امورخارجه آلمان تاکید کرد که کشورش همه تلاش خود را برای کاهش تنش در مناسبات بحرانی آمریکا و ایران به کار خواهد گرفت.

هایکو ماس تاکید کرد گرچه در لحظه کنونی احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا کاهش یافته است، اما خطر وقوع احتمالی جنگ بین این دو کشور همچنان منطقه را تهدید می‌کند.

وزیر امور خارجه آلمان در اظهارنظر درباره سقوط هواپیمای اوکراینی گفت، از ایران خواسته است در زمینه روشن شدن ابهامات موجود درباره سقوط این هواپیما با کشورهای ذینفع همکاری کند.

وی  افزود: اکنون دولت ایران باید با کشورهایی که در سانحه سقوط هواپیما  شهروندان خود را از دست داده اند مذاکره کند و از این طریق در راستای یافتن راهکاری برای برخورد با پیامدهای  این فاجعه تلاش کند.

دویچه وله رسانه المانی نوشت: در پی کاهش مجدد تعهدات برجامی ایران، تلاش‌سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا برای نجات توافق هسته‌ای همچنان ادامه دارد.

این رسانه همچنین افزود: هایکو ماس از دولت روسیه درخواست کرده که با بهره گرفتن از مناسبات خود با ایران، نقش فعال‌تری درباره نجات توافق هسته‌ای برعهده گیرد.

این مقام آلمانی با اشاره به مذاکرات هسته ای پیش‌رو با مقام های جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با نشریه “زاربروکر تسایتونگ” گفته است: «ما از دولت روسیه می‌خواهیم در ارتباط با این مذاکرات ایران را نسبت به رعایت الزام‌ها و تعهدات پیش‌بینی شده در توافق هسته‌ای متقاعد کند».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟