تلاشهای مشکوک علیه روابط افغانستان و ایران

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 340

صبح امروز برخی رسانه های ایران خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع افغانستان ساکن در حومه تهران، در ایام ماه محرم و نزدیک به روز عاشورا اقدام به برگزاری جشن عروسی کرده و با بلندکردن صدای موسیقی، اقدام به هنجار شکنی مذهبی نموده و حرمت عاشورای حسینی را خدشه دار نموده اند.

سید موسی هاشمی معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران ،درباره جزئیات جشن جمعی از اتباع افغانی در ایام عزاداری امام حسین(ع) به باشگاه خبرنگاران،گفت: سه روز بعد از عاشورا تعدادی از اتباع کشور افغانستان دریک مکان متروکه در شهر ری اقدام به برپایی جشن دامادی یکی از همشهریان خود به نام (سلیم) می کند که به دلیل شنیده شدن صدای ساز عواطف مردم و عزاداران امام حسین(ع) جریحه دار شده و در محل حاضر شدند که بلافاصله نیروی انتظامی و بسیجیان در محل حضور یافتند و با مدیریت فرماندار شهر ری و دادستان استان مردم را پراکنده کردند.

چندی پیش نیز ، نماینده مجلس شورای اسلامی در ایران از دستگیری عوامل گروه تروریستی داعش در رفسنجان خبرداد که همگی دستگیرشگان از اتباع افغانستان بوده اند.

آنچه در این دست اقدامات، مشترک بنظر میرسد دست گذاشتن روی خطوط قرمز مشترک جامعه ایران و افغانستان می باشد. خطوط قرمز دینی و مذهبی نظیر حرمت ایام عاشورای حسینی و نیز حمایت از گروه ضاله داعش چیزی نیست که نه جامعه ایران و نه جامعه افغانستان قادر به پذیرش آن باشند.

مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی، طی تاریخ ارادت خود را به اهل عصمت و طهارت به انحاء مختلف نشان داده و برگزاری جلسات مشترک در روز عاشورا خود گواه براین مطلب است.

هشیاری مردم و رسانه ها از هردو کشور و پرهیز از جریحه دارکردن احساسات عمومی، برای خنثی کردن اقدامات هدفدار لازم و ضروری بنظر میرسد.

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟