تغییر رژیم کاری ادارات دولتی؛ کارکنان آسیب‌پذیر در برابر کرونا برای دو هفته رخصت شدند

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2گوناگون
  • شناسه مطلب: 114230

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام کرد که به اساس پیشنهاد وزارت صحت عامه و فیصله رهبری حکومت، برای جلوگیری از گسترش موج سوم کرونا و رعایت بیشتر تدابیر مراقبتی، کارکنان خدمات ملکی که شامل قشر آسیب‌پذیر از جمله کارمندان بالاتر از رده سنی ۵۵ سال و زنان حامله هستند، برای دو هفته رخصت هستند.

این رهنمود سر از ۱۶ جوزا در تمام وزارت خانه‌ها و اداره‌‌های دولتی در مرکز و ولایات به استثنای وزارت صحت عامه اجرایی است.

طبق بند اول این رهنمود، کارکنان رده‌های سنی ۵۵ و بالاتر از آن، کارکنان که مصاب به امراض مزمن (شکر، قلبی و سرطان) و کارکنان زن که باردار (حمل ۴ ماه و بالاتر از آن) هستند، می‌توانند از خانه کار کنند.

همچنین در بند دوم آمده است که به استثنای کارکنان صحی، آنعده کارکنان شامل بست های (۵ و ۶ )که حضورشان در اداره حتمی نیست، وظایف خویش را از طریق منزل انجام دهند.

طبق بند سوم این رهنمود، کارکنان که دارای صلاحیت‌های امضاء هستند، حضورشان در اداره حتمی است و سایر کارکنان خدمات ملکی با رعایت تدابیر بهداشتی وظایف خویش را از دفتر پیش می‌برند.
.
همچنین سایر کارکنان که شامل بند اول و دوم نیستند، به وظایف خویش کمافی سابق حاضر شوند و فاصله اجتماعی، ماسک و سایر دستورهای وزارت صحت عامه کشور را به صورت جدی رعایت کنند.

کمیسیون اصلاحات اداری گفته کارکنان که مطابق این رهنمود وظایف خویش را انجام می‌دهند، مستحق تمام حقوق و امتیازات همانند زمان حضور در اداره می‌‌باشند و روزهای عدم حضورشان در اداره رخصت تلقی نمی‌شود از رخصتی‌‌های سالانه آن‌ها وضع نمی‌‌گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟