تعهد سازمان جهانی بهداشت برای ادامه مبارزه با فلج کودکان در افغانستان

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 139851

تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در گزارش سالانه‌ی این سازمان از افزایش بیماری فلج کودکان یا پولیو در برخی کشورهای جهان مثل افغانستان و پاکستان ابراز نگرانی کرده است.

در این گزارش که همزمان با هفتادوششمین مجمع جهانی بهداشت نشر شده، آمده است که سازمان جهانی بهداشت برای ریشه‌کن ساختن پولیو متعهد است.

نگرانی سازمان جهانی بهداشت در حالی ابراز می‌شود که دو مورد فلج کودکان در یک ماه پسین در افغانستان به ثبت رسیده است.

به نقل از طلوع‌نیوز، تدروس ادهانوم گفته است: «از آغاز سال روان میلادی تا اکنون، سه مورد از ویروس فلج کودکان از جمله یک مورد در پاکستان و دو مورد در افغانستان گزارش شده است. سازمان جهانی بهداشت و شرکای ما همچنان متعهد هستند تا یکجا کار کنند و ویروس فلج کودکان را نابود سازند.»

در همین حال، مسوولان مرکز ملی اضطراری و عملیاتی برای محو پولیو در کشور می‌گویند که کارزارهایی را برای نابودی بیماری پولیو راه‌اندازی کرده‌اند.

نیک ولی شاه مومن، رییس مرکز ملی اضطراری و عملیاتی برای محو پولیو، گفت: «ما پس از ثبت واقعات تازه کوشش می‌کنیم؛ چون در گذشته سالانه ۶ کمپاین موضعی پلان بود در کنار کمپاین‌های سرتاسری و حالا با ثبت واقعات تازه، سه کمپاین که در پاسخ به واقعات است را نیز پلان کردیم.»

رویدادهای مثبت بیماری فلج کودکان در سال روان میلادی در ولسوالی‌های کوت و بتی‌کوت ننگرهار به ثبت رسیدند که یکی از کودکان مبتلا به این بیماری، جان باخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟