آمادگی غنی برای مذاکره با سران جنبش روشنایی، تظاهرات این جنبش را به تعویق انداخت

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26887

سران جنبش روشنایی اعلام کرده اند که به دلیل دعوت رئیس جمهور اشرف غنی از سران این جنبش برای گفتگو و همچنان نگرانی های شدید امنیتی، تظاهرات دوم اسد سال جاری را به حالت تعلیق درآورده است.

پیش از این رهبران جنبش روشنایی اعلام کرده بودند که در سالروز شهادت تظاهرگنندگان جنبش روشنایی اجتماعی بزرگی را در کابل راه اندازیمی کنند تا بر ادامه درخواست های خود از دولت تاکید کنند.

اما یک شب مانده به برگزاری تظاهرات این جنبشٰ رهبران آن اعلام کرده اند که ارگ ریاست جمهوری برای مذاکره با سران جنبش اعلام امادگی کرده و به همین دلیلٰ موقتا برگزاری تظاهرات خود را به تاخیر خواهند انداخت.

جنبش روشنایی که که سال گذشته با شعار عدالت اجتماعی ایجاد شدٰ خواهان تقسیم عادلانه خدمات دولتی در میان اتباغ افغانستان است.

رهبرتن این جنبش مدعی هستند که تصمیم دولت در تعییر خط انتقال برق ترکمنستان که قرار بود از مناطق مرکزی افغانستان بگذردٰ حداقل 30 سال این مناطق را عقب نگاه خواهد داشت.

قرار بود که فردا به مناسبت اولین سالروز فاجعه دوم اسد که در آن بیش از ۸۰ تن کشته و حدود ۴۰۰ تن دیگر زخمی شده بودند، جنبش روشنایی تظاهراتی بزرگی را برگزار نمایند. در هفته های اخیر این جنبش آمادگی های وسیعی را برای برگزاری یک تظاهرات مسالمت آمیز در کابل گرفته بود. اما حکومت افغانستان نگران حملات دیگری بر تظاهرات این جنبش بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟