ترکمنستان: با حفظ بی طرفی برای ایجاد ثبات سیاسی در افغانستان تلاش می کنیم

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 140226

وزیر خارجه ترکمنستان در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفته است که کشورش با حفظ بی‌طرفی، برای ایجاد ثبات در افغانستان تلاش می‌کند.

وپا حاجی‌اف و «رزا اوتونبایوا»، سرپرست وزارت خارجه ترکمنستان این اظهارات را در دیدار با رئیس نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) بیان کرده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه ترکمنستان، حاجی‌اف در این دیدار اظهارداشت ترکمنستان به امنیت و ثبات افغانستان و همچنین توسعه اجتماعی-اقتصادی آن بسیار علاقه‌مند است.

به گفته منبع، تمرکز این نشست بر تعامل گسترده بین کشورها و سازمان ملل در مورد مسائل افغانستان و در درجه اول حفظ تعامل نزدیک با یوناما بود.

حاجی‌اف در این دیدار تأکید کرد ترکمنستان با حفظ وضعیت بی‌طرفی دائمی خود، فعالانه در چارچوب تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد ثبات در وضعیت سیاسی و اجتماعی-اقتصادی در افغانستان فعالیت می‌کند.

وی افزود، ترکمنستان به طور مرتب محموله‌های بشردوستانه را به افغانستان ارسال می‌کند، تسهیلات اجتماعی در حال ایجاد است و کمک‌های پزشکی به مردم ارائه می‌کند.

رزا اوتونبایوا در سفر به ترکمنستان در نشست اتحادیه اروپا و آسیای میانه نیز شرکت داشت. این نشست پنجشنبه گذشته به مدت ۲ روز در عشق‌آباد برگزار شد. بررسی وضعیت افغانستان از موضوعات گفتگوی این نشست بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟