ترامپ: یا تسلیحات آمریکایی را از طالبان پس بگیرید، یا بمبارانشان کنید!

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 119828

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد، واشنگتن باید از طالبان بخواهد تا تمامی تجهیزات آمریکایی را که در جریان تسلط بر افغانستان از نیروهای امنیتی افغان مصادره شده، پس دهد، در غیر این صورت علیه این گروه از نیروهای نظامی استفاده کند.

به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ که تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید» بیانیه صادر می‌کند در آخرین بیانیه خود که با تاریخ ۳۰ اوت منتشر شد، نوشت: «در تاریخ سابقه نداشته که خروج از جنگی به این بدی یا ناشایستگی انجام شود… تمام تجهیزات باید بلافاصله به آمریکا بازگردانده شود و این یعنی تا آخرین دلار ۸۵ میلیارد دالری که خرج‌شان شده. اگر این‌ تجهیزات را پس ندادند باید یا با نیروی نظامی بی‌تخفیف وارد کار شویم و آن‌ها را بگیریم و یا حداقل با بمباران به کلی نابودشان کنیم. هیچ کس هرگز فکر نمی‌کرد چنین حماقتی (یعنی این خروج کم‌مغز) ممکن باشد!»

 دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، نیز در توئیتر نوشت که تک تک شهروندهای آمریکا نفری ۲۶۵ دالر به طالبان کمک مالی کرده‌اند چون تجهیزات نظامی آمریکا اکنون به دست این گروه افتاده است. ترامپ جونیور نیز مثل بسیاری از سایر کاربران رسانه‌های اجتماعی تصاویر گرافیکی را منتشر کرد که روزنامه «تایمز» لندن و هفته‌نامه خواهر آن، «ساندی تایمز» منتشر کرده‌اند و تجهیزاتی را نشان می‌دهد که اکنون به دست طالبان افتاده است.

اگرچه آمریکا هنوز طالبان را به عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت نشناخته است، اما پنتاگون بارها تاکید کرده که رهبری آمریکا با گروه حاکم در کابل رایزنی کرده تا عبور آزادانه و امنیت را در جریان این برنامه خروج هماهنگ کند.    

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟