ترامپ و شلیک به منافع امریکا در عراق

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 73283
دونالد ترامپ

حملات اخیر امریکا چهره های مطرح مبارزه با داعش و سران حشدالشعبی را هدف گرفت. مبارزه ای که آغاز آن به تبعیت از فتوای مرجعیت اعلای دینی نجف اشرف کلید خورد و تنها با نفوذ مرجعیت بود که نابودی داعش میسر شد.

روحانیت نجف خود را ملزم به حمایت از مبارزان علیه داعش می داند و حوزه نجف نمی تواند در برابر حمله به مهمترین نیروی مورد حمایتش در سرکوب داعش( حشد الشعبی ) سکوت کند. از همین جهت مرجعیت نجف تمام قد علیه اقدام امریکا که به ترور سران مبارزه با داعش انجامید، ایستاده است. نماز جنازه این فرماندهان توسط شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی در حرم امام حسین (ع) ادا شد. در مراسم تشییع در نجف، فرزند آیت الله العظمی سیستانی و فرزند آیت الله العظمی سید سعید حکیم حضور یافتند. نماز جنازه دومی به امامت آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی در صحن حرم امیرالمومنین امام علی (ع) برگزار شد. امشب هم آیت الله العظمی سیستانی، مرجعیت اعلی شیعیان پیام تسلیت به ایت الله خامنه ای، رهبر ایران فرستاد و با شهید خواندن سردار سلیمانی از خدمات او در سرکوب داعش تمجید کرد.

وحدت نظر نجف با تهران در حادثه اخیر، با توجه به نفوذ قوی مرجعیت نجف در عراق برای آینده منافع امریکا در این کشور چالش برانگیز است.

نویسنده: شجاع محسنی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟