ترامپ ضرب‌الاجلی ۳۰ روزه برای سازمان جهانی بهداشت تعیین کرد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86245

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تعیین ضرب الاجل ۳۰ روزه، سازمان جهانی بهداشت را به قطع دائم کمک‌های مالی این کشور و خروج از این نهاد تهدید کرد.

رئیس جمهور آمریکا که ید طولایی در خروج از نهاد‌های بین المللی دارد، با قرار دادن متن نامه‌ای خطاب به تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در توئیتر خود، از تهدید خود علیه این نهاد بین المللی خبر داد.

در این نامه ترامپ تهدید کرد اگر سازمان جهانی بهداشت ظرف ۳۰ روز آینده، متعهد به پیشرفت‌های اساسی در اقدامات خود نشود، آمریکا با قطع دائم کمک‌های مالی خود به این نهاد، در عضویت خود در سازمان جهانی بهداشت نیز تجدید نظر خواهد کرد.

ترامپ همچنین در بخشی از این نامه به صحبت‌های مدیر کل پیشین سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و نوشت او برای انتقاد از چین به دلیل به خطر انداختن سلامت جهانی با پنهانکاری در خصوص شیوع این بیماری، تردید نکرد. ترامپ در این نامه تاکید کرد اگر همین رویه از سوی این نهاد بین المللی دنبال می‌شد، جان بسیاری از انسان‌ها نجات می‌یافت.

در نامه رئیس جمهور آمریکا خطاب به ادهانوم تاکید شد تنها راه پیش روی سازمان جهانی بهداشت این است که در واقع بتواند استقلال عمل خود از چین را به اثبات برساند.

ترامپ در ۱۴ آوریل (بیست و ششم حمل) مشارکت آمریکا در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را با مطرح کردن این اتهام که این سازمان «اطلاعات گمراه‌کننده» چین را درباره نحوه شیوع ویروس کرونا تبلیغ می‌کند، قطع کرد و گفت دولتش تحقیقاتی را درباره عملکرد این سازمان ترتیب می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت این اتهام را رد کرد و چین نیز اعلام کرد در اینباره شفاف عمل کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟