ترامپ: سیاست اقتصادی بایدن بیشتر به نفع چین است

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122189

به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا امروز (یکشنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که سیاست اقتصادی دولت بایدن بیشتر از آمریکا به نفع چین خواهد بود و تاکید کرد که حزب جمهوری خواه می‌خواهد اقتصاد این کشور را تقویت کند.

ترامپ درباره برنامه اقتصادی بایدن ادعا کرد: «برنامه بایدن چین را قوی‌تر می‌کند. اما ما در حزب جمهوریخواه قصد داریم آمریکا را بسازیم.»

او  با بیان اینکه پروژه  بایدن بار مالیاتی بر خانواده‌های کارگر را افزایش می‌دهد،  افزود: «هدف بایدن، افزایش چشمگیر مالیات بر مشاغل است که از جمله بالاترین مالیات‌ها در جهان و بسیار بیشتر از چین است.»

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به این موضوع تاکید کرد که اگر پیشنهاد بایدن پذیرفته شود، کار و سرمایه گذاری شرکت‌ها در چین سودآورتر از آمریکا خواهد بود.

بایدن با بیان اینکه این سرمایه گذاری تاریخی در زیرساخت‌ها همان چیزی است که مردم آمریکا می‌خواهند، تأکید کرد که تصویب این طرح که مورد حمایت دو حزب قرار گرفته، ثابت می‌کند که ما می‌توانیم با هم کار کنیم.

چندی پیش سنای آمریکا که این روز‌ها در اختیار دموکراتهاست توانست بزرگترین بودجه زیرساختی آمریکا به ارزش ۱.۲ تریلیون دالری را با ۶۹ رای موافق در مقابل ۳۰ رای مخالف به تصویب برساند. با این حال، این بودجه تا زمان تصویب نهایی نیاز به تایید و تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا دارد.

بودجه پیشنهادی دولت آمریکا برای فعالیت‌های زیرساختی و بنیادی در آمریکا ۳.۵ هزار میلیارد دالر بود که روز گذشته یک هزار میلیارد دالر آن به منظور انجام فعالیت‌های زیرساختی به تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. این بودجه قرار است در چند دهه در زمینه ساخت جاده ها، پل ها، فرودگاه‌ها و پروژه های زیر ساختی استراتژیک سرمایه گذاری شود.

جمهوری خواهان با این طرح مخالف بوده و معتقدند که تصویب این بودجه می‌تواند تورم را در جامعه آمریکا به شدت افزایش دهد و منجر به افزایش مالیات و هزینه‌های انرژی برای کارگران و مردم عادی در کشور شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟