ترامپ: حمله نظامی را به کودتا در ونزوئلا ترجیح می‌دادم

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85435

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار این ادعا که دولت او هیچ نقشی در کودتای نافرجام اخیر در ونزوئلا نداشته، گفت: اگر قرار بود ما در این کشور اقدامی انجام دهیم، ترجیحم این بود که حمله نظامی مستقیم صورت گیرد.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، بار دیگر منکر هر گونه مداخله دولتش در کودتای ونزوئلا شد و گفت چیزی در این باره نمی‌دانم. فکر می‌کنم دولت آمریکا هیچ نقشی در این قضیه نداشته است. اگر قرار بود اقدامی در ونزوئلا انجام دهیم، به این شکل نبود و کمی متفاوت‌تر بود. من به آن حمله نظامی می‌گویم.

ترامپ افزود برای این عملیات به گروه کوچکی اعتماد نمی‌کردم بلکه از ارتش کمک می‌گرفتم.

روز یکشنبه گذشته یک گروه از افراد مسلح تلاش کردند عملیاتی را در ونزوئلا به اجرا درآورند. با این حال، این عملیات با هشیاری نیرو‌های امنیتی ونزوئلا با شکست مواجه شد. جردو گوریو، یک نظامی سابق نیرو‌های ویژه آمریکا و یک نظامی سابق ارتش ونزوئلا مسئولیت این عملیات شکست خورده را پذیرفتند. این عملیات با حمایت خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا انجام شده بود.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دوشنبه گذشته در تلویزیون این کشور اعلام کرد نیرو‌های امنیتی ۱۳ «تروریست» را بازداشت کرده‌اند که متهم هستند با هماهنگی واشنگتن در طرحی که قرار بود از طریق ساحل کارائیب وارد این کشور شوند و او را سرنگون کنند، همکاری داشتند. بنا به گفته مقامات ونزوئلا، در عملیات نظامی مذکور، هشت نفر کشته و تعدادی نیز بازداشت شدند.

پیشتر نیز مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد واشنگتن در اتفاقات رخ داده در ونزوئلا دست نداشته است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟