ترامپ امروز علیه شبکه‌های اجتماعی فرمان اجرایی صادر می‌کند

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86823

سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه درباره شبکه‌های اجتماعی فرمان اجرایی صادر می‌کند.

به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «کیلی مک اننی» سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت امروز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی در خصوص شبکه‌های اجتماعی امضا خواهد کرد. هرچند این سخنگو در ادامه توضیحات بیشتری درباره این خبر ارائه نکرد. مشخص نیست بدون تصویب کنگره ترامپ چه گامی می‌تواند برای محدود ساختن شبکه‌های اجتماعی بردارد.

این خبر پس از اختلافات چند روزه ترامپ با توئیتر اعلام می‌شود. توئیتر روز سه شنبه برای اولین بار به توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا برچسب صحت یابی زد. روز سه شنبه ترامپ در توئیتی مدعی شده بود چنانچه در کالیفرنیا انتخابات از طریق پست انجام گیرد این عمل منجر به تقلب در انتخابات خواهد شد. توئیتر در واکنش به آن یک برچسب با این محتوی «حقایق مربوط به رای‌گیری به صورت پستی را دریافت کنید» به دو توئیت رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد. این برچسب کاربران را به صفحه‌ای لینک می‌داد که نشان می‌داد ادعای رئیس‌جمهور آمریکا اثبات نشده است.

ترامپ و هواداران او بلافاصله به این موضوع واکنش نشان دادند و توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی را به تعصب علیه محافظه‌کاران متهم کردند، بدون آنکه شواهد مستدلی در این زمینه ارائه کنند. ترامپ توئیتر را به «خاموش کردن آزادی بیان» متهم و بعد هم تهدید کرد این شبکه‌های اجتماعی را خواهد بست. در گام بعدی ترامپ قول داد علیه توئیتر «اقدام بزرگی» انجام خواهد داد. او در پایان یکی از توئیت‌هایش نوشت: «این‌ها دارند کاملا دیوانه می‌شوند. در ادامه بیشتر خواهید شنید!»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟