ترامپ اخبار در مورد اعمال فشارش بر وزارت دادگستری را رد کرد

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117736

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا جمعه اسنادی را منتشر کرد که نشان میداد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا رهبری وزارت دادگستری را برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تحت فشار قرار داده بود.

ترامپ در واکنش به این اتهامات گفت: دموکراتهای به شدت فاسد مجلس نمایندگان آمریکا که کنترل کمیته نظارت این مجلس را در دست دارند، اسنادی را منتشر کردند که شامل پرونده های دادگاه در رابطه با انتخابات آلوده به تقلب ۲۰۲۰ هم میشود و آنها را با بی صداقتی کامل تلاشی برای لغو این انتخابات توصیف کردند.

چندین نهاد امنیتی مسئول انتخابات آمریکا و همچنین وزارت دادگستری ایالات متحده، ادعاهای ترامپ در رابطه با انتخابات و تقلب در آراء را رد کرده اند. کمپین ترامپ در تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰، در بیش از ۶۰ شکایت حقوقی مرتبط با تقلب در رای شکست خورد.

بر اساس اسناد جدید ارائه شده به قانونگذاران آمریکایی، دونالد ترامپ سال گذشته میلادی مقامهای ارشد وزارت دادگستری آمریکا را با وجود آنکه آنها مواردی از وقوع تقلب گسترده در انتخابات را نیافته بودند، تحت فشار قرار داده بود تا انتخابات را “فاسد” اعلام کنند تا او و هم‌پیمانانش در کنگره بتوانند با استفاده از این ارزیابی برای لغو کردن نتایج انتخابات تلاش کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟