تداوم یورش صهیونیست ها به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی

  • انتشار: ۱ ثور ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129777

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر صبح پنجشنبه برای بیرون راندن نمازگزاران در مسجد الاقصی، گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی شلیک کردند.
بر پایه این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش به صحن‌های مسجد الاقصی، نگهبانان را از صحن‌ها دور کرده و نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مصلای القبلی را به محاصره درآورده‌اند.
شبکه الجزیره نیز گزارش داد که صهیونیست ها برای بیرون کردن نمازگزاران از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی در مصلای القبلی استفاده می‌کنند که بر اثر آن چندین فلسطینی زخمی شدند.
رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه نیز به نوار غزه حمله کرد و جنگنده های اشغالگران مواضع نیروهای مقاومت فلسطین در مرکز غزه را با هشت فروند موشک هدف قرار دادند.
خبرنگار المیادین در غزه نیز گزارش داد، تانک‌های رژیم صهیونیستی پست‌های دیدبانی نیروهای مقاومت فلسطین در شرق اردوگاه البریج در غزه را هدف قرار دادند.
این حملات در حالی صورت گرفته که ساعاتی پیش چند فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی هم مرز با این باریکه شلیک شده بود.
رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند که دست کم صدای سه انفجار در شهرک «سدیروت» در مجاورت باریکه غزه شنیده شده است.
در همین رابطه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که موشک‌های شلیک شده از غزه به محوطه ۲ منزل مسکونی در شهرک سدیروت برخورد کرد؛ اما خسارت عمده‌ای در پی نداشت و چهار نفر زخمی شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که کرانه باختری و گذرگاه‌های ارتباطی با نوار غزه طی دو روز آینده به دلایل امنیتی بسته خواهد شد.
در بیانیه ارتش رژیم اشغالگر قدس آمده است که از امروز پنجشنبه ۲۱ آوریل (۱ ثور ) ساعت پنج بعدازظهر تا روز شنبه ۲۳ آوریل (۳ ثور ) کرانه باختری و گذرگاه‌های مرزی با غزه به دلایل امنیتی بسته خواهد شد.
بر اساس این گزارش، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور محاصره کرانه باختری و نوار غزه در ۲ روز پایانی عید پسح (فسح) یهودیان را داده است.
این در حالی است که حملات نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و قدس اشغالی از آغاز ماه مبارک رمضان باعث شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شده است.
به گزارش ایرنا، درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی و مجاورت مسجد الاقصی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟