تحویل اولین سفارش غذا در ایستگاه بین المللی فضایی+فیلم

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 125190

اوبر ایتس شرکت سفارش تحویل غذا که توسط شرکت اوبر تاسیس شده است، روز شنبه اولین تحویل غذا از زمین به فضا را با موفقیت انجام داد و یک وعده غذایی برای فضانوردان حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی ارسال کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، یوساکو مائزاوا، کارآفرین ژاپنی، به‌عنوان فرد تحویل‌دهنده عمل کرد و سفری هشت ساعت و ۳۴ دقیقه‌ای به مدار زمین داشت. او با طی مسافت ۲۴۸ مایلی (۳۹۹ کیلومتر) به ایستگاه فضایی بین‌المللی  رفت و غذای کنسرو شده ژاپنی را تحویل فضانوردان داد.

آنتون شکاپلروف، فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از دریافت غذا در یک کیسه کاغذی از شرکت «اوبر ایتس» گفت: «از اینکه به فضا آمدید متشکر هستم». مائزاوا که یک تی شرت سفید، شلوارک و کلاه Uber Eats پوشیده بود از تجربه چنین اتفاقی ابراز رضایت می کند.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر نیز در واکنش به این اتفاق نوشت: یک تحویل کوچک برای یوساکو مائزاوا و یک تحویل بزرگ برای اوبر ایتس وجود دارد. ما مفتخریم که در ایستگاه فضایی بین المللی به فضانوردان خدمت می‌کنیم.» این شرکت برای جشن گرفتن این اتفاق تخفیف‌هایی را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفت.

مائزاوا از سال ۲۰۰۹ یکی از اولین گردشگران فضایی محسوب می‌شود که به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته است. این مرد ۴۶ ساله مبلغ دقیقی را که برای سفر ۱۲ روزه خود به این ایستگاه پرداخت کرده را فاش نکرده است، اما مبلغ آن را چیزی در محدوده ۸۰ میلیون دلار اعلام کرد. این کارآفرین ژاپنی در مورد مشارکتش با سرویس تحویل غذا گفت که ابتکار اوبر ایتس و حس ماجراجویی آن‌ها در این زمینه الهام بخش است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟