تحریک انصاف، نهادهای اطلاعاتی پاکستان را متهم به ایجاد خشونت کرد

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138952

تحریک انصاف به رهبری عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین پاکستان، نهادهای اطلاعاتی این کشور را متهم به ایجاد خشونت‌ کرد. این در حالی است که پیش‌تر، وزیر داخله پاکستان مدعی شده بود که عمران خان در دوران نخست وزیری خود افراد «شرور» را مسلح کرده است.

تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران‌ خان؛ نخست‌وزیر پیشین این کشور، روز سه‌شنبه، ۲۶ ثور، با نشر بیانیه‌ای سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان را مسئول تیراندازی‌ها و خشونت‌های اخیر در این کشور دانست.

بربنیاد گزارش‌ها، این حزب در بیانیه‌ای بر شناسایی «عوامل دخیل در اعتراضات خشونت‌آمیز» تاکید کرده است.

در بیانیه تحریک انصاف آمده: «ما شواهد قابل توجهی برای ارائه در هر گونه تحقیقاتی داریم که نشان می‌دهد ایجاد آتش‌سوزی و در برخی جاها تیراندازی‌ها توسط افراد سازمان‌های اطلاعاتی انجام شد که می‌خواستند زد و خورد به وجود آورده و تحریک انصاف پاکستان را مسئول آن معرفی کنند تا از این طریق سرکوب جاری را توجیه کنند.»

این در حالی است که عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین پاکستان هفته‌ گذشته بازداشت شد؛ اما دادگاه عالی پاکستان پس از دو روز بازداشت او را غیرقانونی خوانده و حکم رهایی او را صادر کرد.

بازداشت آقای خان با موج گسترده اعتراضات و خشونت‌ها از سوی هواداران او در سراسر پاکستان همراه شد.

در پی این اعتراض‌ها، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان معترضان و پولیس رخ داد، ساختمان‌های دولتی به آتش کشیده شد و خساراتی به تاسیسات نظامی نیز به میان آمد.

این درگیری‌ها دست‌کم ۱۱ تن کشته، ده‌ها تن دیگر زخمی و بیش از ۷ هزار نفر نیز بازداشت شده‌اند.

در همین حال، دست‌کم ۱۹ عضو تحریک انصاف پاکستان به اتهام دامن زدن به خشونت‌ها بازداشت شده‌اند.

دولت شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان به تازگی گفته که «آشوب‌گران» و حامیان آن‌ها که در جریان اعتراضات پس از بازداشت عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین این کشور به دارایی‌های دولتی و تاسیسات نظامی پاکستان حمله کردند، بر اساس قوانین ارتش آن کشور محاکمه خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟