تأیید حضور نظامی آمریکا در تایوان

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123251

به نقل از گلوبال تایمز، رئیس منطقه تایوان در اظهاراتی تأیید کرد آمریکا در این جزیره حضور نظامی دارد.

نشریه گلوبال تایمز اعلام کرد در مصاحبه‌ای با سی ان ان که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، «تسای اینگ ون» رئیس منطقه تایوان برای نخستین بار تأیید کرد که سربازان آمریکایی در جزیره تایوان حضور دارند.

این نخستین بار است که رئیس تایوان حضور سربازان آمریکایی را در این جزیره مورد تأیید قرار می‌دهد. او البته در این مصاحبه مدعی شد که حضور این سربازان آمریکایی برای «اهداف آموزشی» بوده است. او همچنین شمار دقیق نیرو‌های نظامی آمریکا را در حال حاضر فاش نکرد؛ اما گفت: آن‌ها به میزانی که مردم فکر می‌کنند، نیستند.

رئیس تایوان همچنین در این مصاحبه تصریح کرد: ما طیفی از همکاری‌ها را با آمریکا با هدف افزایش توان نظامی مان داریم.

اظهارات رئیس تایوان در تأیید حضور نظامی امریکا در این جزیره در حالی منتشر میشود که روز گذشته پکن با صدور بیانیه‌ای اظهارات مقامات آمریکایی در حمایت از پیوستن تایوان به سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داد و با آن مخالفت کرد.

پکن در بیانیه خود ضمن مخالفت با ادعا‌های آمریکا مبنی بر لزوم پیوستن تایوان به سازمان ملل، گفت: «تایوان نمی‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا بخشی از چین است.»

بیانیه چین در پاسخ به درخواست روز سه شنبه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از همه کشور‌های عضو سازمان ملل برای حمایت از آمریکا در راستای حضور معنادار تایوان در سازمان ملل متحد منتشر می‌شود.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟