بیش از 140 هزار ارتشی در مقابل تروریستان می جنگد

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14734

بیش از 140 هزار سرباز ارتش ملی در جبهه های مختلف جنگی، در ولایت های مختلف کشور در حال مبارزه با تروریستان هستند.

وزارت دفاع ملی می‌گوید که از میان ۱۹۵ هزار نیروی ارتش سه بر چهار بخش آن (بیش از ۱۴۰ هزار نیرو) در نبرد با تروریستان هستند.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت می‌گوید که اگر در قسمت تجهیز این نیروها بیشتر توجه شود، نیروهای ارتش، تروریستان را در سراسر کشور سرکوب خواهند کرد.

در حال حاضر چندین ولایت کشور، حمله های گسترده طالبان در مقابل نیروهای امنیتی به شدت جریان دارد، با این هم، با شدت گرفتن نبرد ها و کشانیده شدن عملیات ها به شرق و جنوب کشور عملیات در شمال کشور متوقف شده است و در بخشهای از کشور مانند بغلان، کندز و بدخشان نیروهای امنیتی حالت دفاعی گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع می گوید؛ با همین تعداد نیروهای مسلح می توانیم در مقابل تروریستان از کشور دفاع کنیم اما باید در قسمت تجهیز این نیروها توجه صورت گیرد.

افغانستان ۱۹۵ هزار نیروی ارتش و ۱۵۷ هزار پولیس ملی دارد، از این میان سه برچهار حصه نیروهای ارتش و ۸۰ درصد نیروهای پولیس به گونه مستقیم در نبرد با تروریستان قرار دارد.

نجیب دانش، معاون سخنگوی وزارت امور داخله، گفت: “جنگی که ما در پیشرو داریم پولیس را در اکثر ولایت های افغانستان مشغول جنگ ساخته است و از وظایف اصلی اشان منحرف ساخته است.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که در چندین ولایت از جمله هلمند، فراه و غور طالبان توانسته است بسیاری از ولسوالی ها را تصرف کند و نیروهای امنیتی را عقب بزند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟